har et problem(Passat 3b 1,8t fusking etter chipping)

Anbefalte innlegg

har nettopp chippet min passat 3b 1.8t, men etter den ble chippet så har det oppstått mye fusking når jeg skal gi litt på, noen som vet om problemet. har vært rundt å spurt men ingen kan gi meg et ordentlig svar.

irriterer meg grenseløst!!!!!! : bh :: bh :: bh :: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nettopp chippet min passat 3b 1.8t, men etter den ble chippet så har det oppstått mye fusking når jeg skal gi litt på, noen som vet om problemet. har vært rundt å spurt men ingen kan gi meg et ordentlig svar.

irriterer meg grenseløst!!!!!! : bh :: bh :: bh :: bh :

Kan det være noe lekasje på en trykkslange? Gå over slangene, spesielt den som går ut fra turbo som har den avgreininga til dumpventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å høre med han som chippa den da?

Noen spes turtall, ladetrykk osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å høre med han som chippa den da?

Noen spes turtall, ladetrykk osv?

nei ikke noe spess turtall. dette skjer med en gang eg trykker pedalen i bunn. f.eks når eg girer ned for å kjøre forbi en annen bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest ut feilkoder med vag-com, så har du mye mer informasjon om hva som kan være galt. Det kan være så mangt, så litt vanskelig å gjette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilket firma chippet bilen? er den opptimalisert godt nok? Vet om noen som har chippet bil hos useriøse firmaer, da var dette noe av probleme, for mye ladde trykk i forhold til bensin tilførsel osv. Men snakk med de som chippet bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres litt ut som om motoren ikke får nok bensin. FIlter? Pumpe? Kan like fort være på tenningssiden. :P

Men ville nok snakket med firmaet som chippet bilen først + få lest ut koder.

Lykke til.

E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg hjulpet trådstarter med VagCom, vi fikk 1 feilkode på motoren, det var noe med power supply to low. Bilen har en ladespenning på 13,7V på tomgang.

Kjørte output test på motoren, alt var ok. Jeg lurte litt på N75 ventilen, men den gikk igjennom testen. Det er Bergen Bilelektronikk som har chippet bilen, han fikk på en dump som de anbefalte med lyd, men som ikke skulle ødelegge bilen, jeg antar da at han fikk en resirk...

Håper det hjelper:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige plugger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg hjulpet trådstarter med VagCom, vi fikk 1 feilkode på motoren, det var noe med power supply to low. Bilen har en ladespenning på 13,7V på tomgang.

Kjørte output test på motoren, alt var ok. Jeg lurte litt på N75 ventilen, men den gikk igjennom testen. Det er Bergen Bilelektronikk som har chippet bilen, han fikk på en dump som de anbefalte med lyd, men som ikke skulle ødelegge bilen, jeg antar da at han fikk en resirk...

Håper det hjelper:)

Den power supply to low feil koden er vanlig og har ikkje noke med saken og gjere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må kjøre bilen med vagcom tilkoblet og lese av verdier og sjå ka som skjer når den fusker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror eg har funnet problemet. Eg tok av ledningen til lmm, då va det null fusking men når eg tok den på igjen begynte den å fuske igjen. Kan dette være noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er nok noe i det ja:) Kjøp ny LMM du så er du nok kvitt problemet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt ny lmm ble litt bedre men den fusker fortsatt. de som chippet sa det kunne være noe med coilen men de skal skjekke dette på mandag, så eg håper de finner noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde småfjusking med min 1.8T etter chipping og der løste det meste seg med nye coiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å fjern dumpen. ev sjekk for lekasjer på trykk slanger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.