Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har fått problemer med silten clutch på 2,2t s4 min,slurer som f#¤/ fra 2400 rpm.: bh :

Den må byttes,det er helt klart men,bytte til hva???:confused:

Jeg er usikker på hva som bor i motoren,det jeg vet er at det er chip fra "turbo" Karlsen,selger av bilen nevnte rundt 300hk,noen som kan bekrefte/avkrefte dette??

Men hva bør jeg satse på av clutch? orginal/uorginal clutch?? sport/forsterket clutch??

Noen som har noen meninger: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp en sachs-pakke fra f.eks estuning, koster rundt 3-3500,- for lammel trykkplate å utløserlager, holder ca 300 ærlige hk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en org lamell liggende, som har godt ca 10 min, som du kan få BILLIG hvis du trenger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp en sachs-pakke fra f.eks estuning, koster rundt 3-3500,- for lammel trykkplate å utløserlager, holder ca 300 ærlige hk

Kansje ikke dumt med en sachs-pakke,Samme pris som orginal clutch,men er den noe forsterket iforhold til orginal,eller kun erstatning??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en org lamell liggende, som har godt ca 10 min, som du kan få BILLIG hvis du trenger

Kun 10min,hvorfor så lite??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha skjekket litt idag,så gikk jeg litt over historiken.Det viser seg at girkassen har vært av å utløser lager og div andre lager/pakninger har blitt byttet for rundt 17000km siden,det er jo helt UTROLIG at de ikke har byttet clutchen samtidig!!: bråk :: dum :: bh :

Etter å ha hørt litt rundt på pris på skift av clutch,ender det på at jeg tar det selv,jeg har jo tilgang på bukk , girkasse holder og 10 fingere(kansje også 10 til).

MEN er det noe spesielt å ta hensyn til ved skifte av clutchen på disse bilene?: klø :

Jeg ser at det er mange på forumet som driver å skifter clutchen selv,så det hadde vært fint om noen kunne gi meg noen tips/triks,eller er det bare å skru iveg??: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun 10min,hvorfor så lite??

fulgte medny clutch til en motor jeg kjøpte, men som jeg egentlig ikke skulle bruke, men så var jeg ille ivrig etter oppstart på prosjektet mitt, så da ble den brukt til det, og en liten test-tur, så tok jeg ut motoren, og monterte alu-svinghjul, og sinter lamel istede..

når du først har nede kassa, er det en fordel og bytte simringen rundt veiva i bakkant med det samme....

ellers er det bare å begynne å demontere og huske hvor ting skal sitte når du skal ha det sammen igjen. kan også være greit og merke gir-overføring, da det kan være litt knotent å få det på riktig igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg igang med clutch bytte,men det stoppet litt opp idag siden jeg manglet xzn bits.

Men det er en ting jeg lurer på,hva bruker dere til å løsne den bakerste skruen på turbo/down pipe?: klø :

Den siter h&%#¤ trangt til og på orginal røret så er det jo et innhakk ved mutteren som er akuratt for lite,har vært gjenom hele verktøy kassen,å prøvd alle vinkler å angreps områder.

Baufilen begyner å se fristende ut der den ligger i kassen:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg igang med clutch bytte,men det stoppet litt opp idag siden jeg manglet xzn bits.

Men det er en ting jeg lurer på,hva bruker dere til å løsne den bakerste skruen på turbo/down pipe?: klø :

Den siter h&%#¤ trangt til og på orginal røret så er det jo et innhakk ved mutteren som er akuratt for lite,har vært gjenom hele verktøy kassen,å prøvd alle vinkler å angreps områder.

Baufilen begyner å se fristende ut der den ligger i kassen:evil:

Den mutteren er litt ille ja. I følge verkstedmanual skal det brukes en fastnøkkel med sving på, du kan jo lage en selv også, jeg varma og bøyde til en selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mekket til noe værktøy;)

Har hatt ut kassen og fått byttet clutchen,hos meg var det sansynlig vis trykk platen som har sviktet.

Har fått det meste på plass igjen men lurer litt på noen ting.

-Er det noen som har et bra triks får å få clutch pumpen på plass igjen?:confused:

-og hvor nøye må man være med å få giroverføringene på akurat samme plass??

Jeg merket disse før jeg tokk de av men det har lett for å bli noen mm her og noen mm der: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.