#1 Skrevet Februar 27, 2008 Noen her med erfaringer med Nexen dekk?? Mvh Edvin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2008 Kjøpte det til søstern i fjor i dim 195/65-15 og kjørt den en del lite sporing og støy vertfall og helt greie på våt asfalt så jeg synes man får et bra dekk i hvertfall med tanke prisen som er meget gunstig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2008 Min erfaring med billigdekk i originaldimensjon (feks 195/65-15 som nevnt over) er at det er mye som faktisk er helt ok. Problemer med sporing, støy og dårlig grep på vått blir somregel mer fremtredende på bredere dekk med lavere profil. Hvis du oppgir hvilken dimensjon det er snakk om vil du nok få mer riktige svar på spørsmålet ditt Iflg. det jeg har lest meg frem til skal Nexen i feks. 225/40-18 være et greit budsjettdekk selv om du nok vil finne både positive og negativ omtale om merket her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2008 hadde Nexen N3000 i 225/40/18. Var meget fornøyd, ikke så mye støy og meget slitesterker. Også gode mot vannplaning synes jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2008 kjørte Nexen 3000 i fjor, veldig missfornøyd, mye sporing å elendige egenskaper på våt vei, har å hatt nexen 2000 å de samler noe sinsykt med stein å slikt. Dim 225 40 18 på audi 100 2,8 quattro Er vel verdt å koste litt på det som binder biln til asfalten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2008 Er vel verdt å koste litt på det som binder biln til asfalten? Meget bra sagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2008 kjørte Nexen 3000 i fjor, veldig missfornøyd, mye sporing å elendige egenskaper på våt vei,har å hatt nexen 2000 å de samler noe sinsykt med stein å slikt. Dim 225 40 18 på audi 100 2,8 quattro Er vel verdt å koste litt på det som binder biln til asfalten? jeg var da fornøyd jeg:p tror jeg må prøve noen skikkelige dekk en gang da isåfall: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2008 Nå vil nok kvaliteten på dekk oppleves forskjellig fra person til person. Avhenger jo mye av bilen samt kjørestil Tror nok at en med A4 1.6 og en med S6 med 450hk+ (som bruker dem) vil ha ganske forskjellig oppfatning av samme dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2008 Satte nye Nexen 195/50-15 N2000 på Riskokeren (Daewoo Nexia 96-modell) hos Baywar Tuning i høst Dekkene hadde jeg på bilen i 6 dager før jeg leverte dem tilbake, kjeftet selger huden full og betalte mellomlegg for å få på noe fornuftig. Ekstremt dårlig veigrep i svingene og rævva grep på vått føre. Mye støy lagde de også. Makan til drittdekk har jeg aldri hatt på bilen min. Aldri mer Nexen på meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2008 Hadde NExen 2000 foran på 80en jeg hadde. Syns de var greie på tørt, men grepet på våt asfalt kunne helt klart vært mye bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 28, 2008 Jeg hadde ett sett Nexen N3000 i 225/40-18 og må si de fungerte greit. Enormt slitesterke! Bytta til Michelin PS2 etterpå som er ett DYRT dekk i forhold, og merket klart forskjell for å si det sånn, men her var levetiden elendig. Det koster å være kar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 28, 2008 Klart at det er verdt å koste på det som binder bilen til vegen, men det er jo forskjell på en blodtrimmet bensin-turbo som blir kjørt hardt, og en "hobby-trimmet" Passat TDI stv. familiebil som kona bruker hovedsakelig, hvertfall i ukene. Hvilke billigdekk anbefales?? Skal kjøpe nye billige 18" felgpakker, Tevo Dekk selger Kenda Kaiser, noen med erfaringer??? Andre bra billigmerker?? Takker for svar Mvh Edvin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 29, 2008 Enormt slitesterke! Harde dekk, og dårligere veigrep, men lengre levetid. men her var levetiden elendig. Myke dekk, godt veigrep, dårlig levetid. Sånn kort fortalt, for de som ikke har tenkt over det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 29, 2008 Godt oppsummert Per. 340 i threadwear på Nexen N3000 220 i threadwear på Michelin PS2 (hvis jeg husker rett) stilig med megahjul som legger så mye vekt i å reklamere med at jo høyere threadwear, jo bedre gummikvalitet og veigrep... BULLSHIT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 11, 2008 Blei Goodyear F1 igjen, har positive erfaringer med desse, så shitt la gå...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 13, 2008 Skal sies at jeg nesten sleit ut Nexen 3000 på en sommer, mulig jeg brukte dekka litt hardt:evil: men uansett var grepet for dårlig på normal rolig kjøring i vått føre å. En bremselengde på vått føre som var skummel i forhold til continental og goodyear som jeg har hatt før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 15, 2008 Edvin, Hvis du kan, styr unna Nexen dekk på bilen din. Jeg har kjørt de en sesong, og nå blir det utskifting til noe mer stabilt. Nexen 3000 er kjempefine og komfortable under normal kjøring, men på vått er de direkte "farlige" (hvis du er vant til conti). Kjøp noe annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 16, 2008 Har faktisk kjøpt Goodyear F1, har hatt god erfaring med desse dekka fra før. Mvh Edvin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 17, 2008 jeg hadde nexen 3000 i 265/35/18 og det var noe dritt på våt litt gammal asfalt, var bedre grep i de gamle utslitte hankook dekkene da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...