Støtdemperbytte bak -00 A6 1.8tq Avant

Anbefalte innlegg

Hei

Bytter dempere bak på min -00 A6 1.8tq Avant, og lurer på hva som er greiest fremgangsmåte for å få bort spennet i hjulopphenget som presser fjærbeinet opp i festet i karosseriet. Holder på alene med dette så det er fint om det finnes en grei metode for "solo" mekking. Forhåpentligvis har noen her gjort dette før og kan veilede meg litt :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Bytter dempere bak på min -00 A6 1.8tq Avant, og lurer på hva som er greiest fremgangsmåte for å få bort spennet i hjulopphenget som presser fjærbeinet opp i festet i karosseriet. Holder på alene med dette så det er fint om det finnes en grei metode for "solo" mekking. Forhåpentligvis har noen her gjort dette før og kan veilede meg litt :).

Er en fordel å sette bilen på bukker, sånn at du slipper å jobbe imot stabstaget (hvis du har det).

Ellers så er det bare å sette på fjørklemmer og begynne å skru ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en fordel å sette bilen på bukker, sånn at du slipper å jobbe imot stabstaget (hvis du har det).

Ellers så er det bare å sette på fjørklemmer og begynne å skru ;)

Takk for svar. Hele bakenden står på bukker allerede, og har fjærklemmer men de er litt store, slik at de tar inni bærebruer og annet. Men det enkleste er kanskje å skaffe seg noen nettere klemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kunne vi jo funnet noen nettere klemmer, som jeg kan kjøpe. Så kan du låne, siden jeg må ha til Touranen..

Også hvis du trenger en mann nr 2, som holder eller drar. så får du si ifra, så kanskje jeg kan spørre deg om

råd også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kalle inn lokallaget til dugnad, Leif-Helge ;)

Forstår jeg det rett hvis det er et spenn 'oppover' som holder ting sammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Forstår jeg det rett hvis det er et spenn 'oppover' som holder ting sammen?" Det stemmer!

Fant dette på biltema sidene:

http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=76438

Håper det gjør susen, gjør et forsøk før jeg sender ut innkalling til dugnad! Hmm skulle kanskje hatt verksted sammen med noen andre?

De hadde ca samme fjærklemmer jeg har fra før til ca 120,- Funker bra disse vanligvis, men litt trangt ved bakbeina på A6en.

http://www.biltema.no/Archive/Product_images/19/Large/19-256_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.