#1 Skrevet Februar 28, 2008 Har kobla en slange mellom ventilasjonen på blokka og på den nippelen under røret (som går gjennom toppen mot turbo) med et T-stykke og til catch. er det feil? kommer mye olje ut i catch. noen som kan si hvordan jeg skal gjøre det? har plugga den nippelen undet innsuget for vil ikke ha olje inn der og heller ikke inn før turbo. Tusen takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2008 Jeg gjorde og det samme her for litt siden, har ikke sjekket catch tanken enda jeg da tok bort og tettet der det går inn før turboen i begge ender, og koblet bort fra under insuget og tettet der, så rett inn på catch tanken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2008 Ok skal ikke være noen ventiler eller noe jeg må ha? syns det har blåst ut en del olje, men mulig det blei bedre nå etter jeg kjørte på rensekur på motoren. den har jo stått i over et år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2008 ja, det vet jeg ikke, har ikke sjekka min enda.. får vel gjøre det snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2008 oki:) si i fra når du har sjekka da:) men tror min kom seg litt etter jeg kjørte rensekur på den;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2008 Kan jo ta en titt på min vist du føler for det!.. Funker bra hos meg hvertfall!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2008 Kan jo ta en titt på min vist du føler for det!.. Funker bra hos meg hvertfall!.. Ta ett par bilder da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2008 Skal se om jeg får til et i morgen!.. Er gjort ganske enkelt.. Går to slanger fra blokka.. Den ene tynne går inn på toppdekselet og den andre store går inn på tanken.. Har blenda den enveisventilen med blå kontakt.. Er en 3B motor men skal ikke være så stor forskjell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 4, 2008 Kan jo ta en titt på min vist du føler for det!.. Funker bra hos meg hvertfall!.. Det hadde vert supert:) skal se om jeg får tid i uka;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 4, 2008 Her er et lite bilde av hvor min sitter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 4, 2008 Oki:) noen bilder av oppkoblinga og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 4, 2008 Er bare koblet bort/tettet den som går inn før turbo, og koblet bort/tettet inn på innsuget, så satt på slange fra den som skulle inn der, og inn på tanken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 5, 2008 ok så du bruker fortsatt de ventilene osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 29, 2008 hvor kjøper jeg sånn catch tank til veivhusvent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 29, 2008 http://www.034motorsport for eks. Og er tatt bort di ventilene, di har jo uansett ikke noe funksjon lenger. Men fylles fort opp den tanken! Hos meg værtfall. Må finne på noe lurt, er stortsett brunt oljevann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 29, 2008 ja min og fylles fort opp og minker nok en del olje:( hos meg er det grå olje ser det ut til. Helge Gjerseth her på forumet har laget min=) den er topp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 29, 2008 jeg også har koblet ut alle ventiler. Jeg har en slange rett fra veivhus ventilasjonen og inn på tanken- så et filter. men jeg skal ha slange fra tanken og inn på turbo igjen. da blir oljen igjen i tanken og man får dampen innigjen så det ikkje blir så kleimete rundt der tanken står. At det er brunt/grått er normalt da tanken kondensera litt. min tank fyller seg fort, men lite olje som er oppi. Er mest vann som er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 29, 2008 Hva er "fort" da..? Tømte min etter kjøring fra sept-oktober (6 mnd); den inneholdt da 0,3 L sølevann/kondens. Har brukt det originale røret som sitter fra uttaket på blokka og som egentlig går opp til bakkant av toppen og inn på toppdekselet. Inni dette sitter det noen små "filtre" eller "dobørste-lignende" greier. Har koblet dette inn på catch-tanken med litt slanger (ser litt av det her): 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 29, 2008 http://www.034motorsport for eks. takk for tips! men noen Norske som selger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 29, 2008 takk for tips! men noen Norske som selger? Send en pm til Helge Gjerseth her på forumet. Han lager den slik du vil ha den, Jeg har en, og flere andre her har.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 30, 2008 Hva er "fort" da..?Tømte min etter kjøring fra sept-oktober (6 mnd); den inneholdt da 0,3 L sølevann/kondens. Har brukt det originale røret som sitter fra uttaket på blokka og som egentlig går opp til bakkant av toppen og inn på toppdekselet. Inni dette sitter det noen små "filtre" eller "dobørste-lignende" greier. Har koblet dette inn på catch-tanken med litt slanger (ser litt av det her): Ok har bare brukt en vanlig slange fra blokka og inn på den i bakkant av toppen jeg med et t-stykke på midten og inn på catch. minker vel ca 1l på ei uke eller no? spørs på kjøringa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...