Problem med tenning av org. xenon lys

Anbefalte innlegg

Har skiftet Xenon pære igjen, men slitter mye å få "tent" pæra på høyre side. Etter noen ganger på brytter'n så virker den. Hva kan være feil med at den ikke tenner med en gang?

Gjelder 98 mod A6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet på den forrige Passaten min, og da ble styringsenheten skiftet. (Kanskje det samme som ballasten.....)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet med det samme også, men er ballast det samme som tenner?

Er det noe som enkelt å skifte selv?

Hva betalte du for den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker på om det er tenner.

Jeg skiftet den ike selv, da jeg fikk det på garanti, men jobben hadde kommet på 5700,- dersom jeg skulle betalt for den.

Hele fronten må nemlig demonteres for å få skiftet xenon-pære og styringsenhet på passaten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet Xenon pære igjen, men slitter mye å få "tent" pæra på høyre side. Etter noen ganger på brytter'n så virker den. Hva kan være feil med at den ikke tenner med en gang?

Gjelder 98 mod A6

Sleit med samme problem etter pærebytte på passaten. Tok det opp med Dybvik Trading hvor jeg kjøpte pærene, og dem mente det var ballast/tenner som var problemet.

Lot det være sånn, og etter noen måneder forsvant problemet gradvis på begge sidene, og det ble helt bra av seg selv.

Har i ettertid av dette ikke hatt noen problemer med tenning av pærene.: klø :

Kanskje det at pærene blir lettere å tenne etter en tids bruk?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det samme jeg håpet på nå når jeg skiftet nye pære. Men den gang ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter selv med det samme. Dog bare når det er flere minusgrader ute (ca -5 og lavere). Vet ikke om det finnes noe hidden på hvor lenge ballastene holder, men min bil har rullet nesten 200' så det er mulig at tiden er inne for ett bytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel si det samme hos meg også, kuldegrader og regnvær er den værst. Bilen min har snart rullet 270'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenneren sitter i ballasten der hvor det brukes D2x pærer, eller ombyggingssett. Den fungerer akkurat på samme måten som en glimttenner i en lysstoffrørlampe. På D1x-pærer kan tenneren lett sees da den sitter montert direkte på pæren, og ikke integrert i ballasten.

D1S-bulb-igniter.jpg

Så, siden systemet som bruker D2x-pærer har tenneren integrert i ballasten, så tipper jeg at du må finne deg en ny ballast for å bli kvitt problemet.

Kan også da like godt nevne at xenon-pærene har en driftsspenning på 85 volt, men tenneren gir en puls på opptil 25000 volt for å tenne pæra. Derfor blinker det akkurat i det du skrur på lyset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbake meldinger, da er det bare å sjekke litt priser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg pris fra Møller på kr 3200,- på tennspolen.

Er det noe jeg klarer å skifte uten å demontere mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok ta lykta ut av bilen. Ballasten sitter festet på undersiden av lykta. Det er en skrue på festebøylen som holder ballasten, også må du løsne den lille firkantede gjennomføringen på dekselet bak på lykta, med mindre nytt deksel følger med.

Tips: Det er sannsynsligvis billigere å bestille ballasten fra BIlomsetningen, og ja, de importerer originale deler. Eneste ulempen er at de trenger lenger tid på å levere enn Møller, da de får inn varer bare 1 gang i uken. Vi har klubbrabatt der også: Tlf 37 23 66 66

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.