Matt lakk - mulig å matte ned for så å ha på et lag med matt klarlakk?

Anbefalte innlegg

Ja, dette mulig da? Hvis lakken på bilen det skal gjøres på er rimelig fin og uten noen større skavanker, så burde vel dette gå fint an å gjøre? Gjelder en hvit Golf som skal bli matthvit. Tenkte at denne metoden her var både tid- og pengesparende, og burde da gi minst like bra resultat som ny lakk.

 

Eventuelt går det jo an å matte ned og bare slenge på et lag med matthvit lakk.

 

Noen som har noen meninger om/innvendinger mot dette?

 

Mads Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor det IKKE skulle funke nei. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Og om så lakken på bilen skal være ripete og stygg, synes ikke det hvis man legger på et nytt lag med matt klarlakk etter at man har mattet ned med f.eks 2000 papir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Og om så lakken på bilen skal være ripete og stygg, synes ikke det hvis man legger på et nytt lag med matt klarlakk etter at man har mattet ned med f.eks 2000 papir.

 

Go for it! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som var planen;)

 

Bare være sikker at dette er en mulighet, så greit å høre med de kyndige først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke noe problem dette, må bare være veldig forsiktig å ikke pusse gjennom. Vet vel ikke hvor mye klarlakk som er der nå?

 

Når jeg får tid og penger og skal lakke opp bilen, så blir det å legge 3 lag med klarlakk, pusse ned, for så å legge et par lag til. Blir bra blankt da:)

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette mulig da? Hvis lakken på bilen det skal gjøres på er rimelig fin og uten noen større skavanker, så burde vel dette gå fint an å gjøre? Gjelder en hvit Golf som skal bli matthvit. Tenkte at denne metoden her var både tid- og pengesparende, og burde da gi minst like bra resultat som ny lakk.

 

Eventuelt går det jo an å matte ned og bare slenge på et lag med matthvit lakk.

 

Noen som har noen meninger om/innvendinger mot dette?

 

Mads Kristian

 

 

ikke umulig, men om det det er tidsbesparende er heller usikkert !

GARANTERT at det er sår i lakken, som da krever litt flekking !

 

mitt forslag er at du kjører over med P500 rondell så møøøler du over med P1000 vått, før du topper det hele med grå-klut og slipe pasta. legger på farge (vannbase, som ikke tar lange tiden) og der etter hiver du over klarlakk med mattnings middel i ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flekking hadde jeg jo regnet med, men mener og tror fortsatt at det både er tid- og pengesparende. Eventuelt bare å ha mattet ned og hatt på et nytt lag med hvitt uten klarlakk istedenfor. Hva tror dere kyndige om dette?

 

Skal bilen lakkeres, skal den være matthvit uansett, men ville jo helst unngå de store kostnadene og jobben:)

 

Noen som kan ta på seg dette her for en billig penge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du skal ungå å legge klarlakk, så vil jeg anbefale deg å kjøpe lastebil lakk (f.eks. sikkens BT) for så å ha i litt mattnings middel, ikke bare er denne lakken sinnsykt slite sterk men den er også meget billig kontra andre alternativer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lastebillakk jeg vurderer om det blir å legge på et nytt lag med lakk, ikke bare matt klarlakk. Sterk lakk er så absolutt ikke noe minus, spesielt ikke hvis det blir å lakke uten å legge på klarlakk.

 

Men er det ingen som jobber som lakkerer her, altså, som kan gi meg noen sikre svar, samt muligens et prisoverslag på en sånn jobb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har jobbet som lakkerer !

 

du kommer unna med ca 2000,- for BT lakk, så er det bare slipepapir, maskering, (og grunning og fyller der det trengs) så er du i mål ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser man det, jobbet som lakkerer du, ja. Synd det er så langt unna, hvis ikke kunne du kanskje ha gjort det;)

 

Grovt regna kanskje 3500kr eller noe sånn da, pluss jobb. Høre med Iden om han vil ta på seg dette hvis han har muligheter for å gjøre det i lakkboks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja av og til er det noe piss å bo så langt nord : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke umulig, men om det det er tidsbesparende er heller usikkert !

GARANTERT at det er sår i lakken, som da krever litt flekking !

 

mitt forslag er at du kjører over med P500 rondell så møøøler du over med P1000 vått, før du topper det hele med grå-klut og slipe pasta. legger på farge (vannbase, som ikke tar lange tiden) og der etter hiver du over klarlakk med mattnings middel i ;)

 

Er du gal? P500 på rondell? For å matte ned lakken. Hahaha.

Gale mann. Med 500 papir vil du være gjennom både klarlakk,lakk og grunning før du vet ordet av det.

 

Våtpapir 1000 eller høyere og masse vann og tid,så er du klar for flekking og klarlakk vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

500 virket temmelig grovkornet for å matte ned, ja. Jeg tenkte faktisk mer på rundt 2000 for å være helt på den sikre siden, men duger sikkert bra med 1000-1500 for å matte ned.

 

Men er det seriøst ingen som kan ta på seg en lakkeringsjobb her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du gal? P500 på rondell? For å matte ned lakken. Hahaha.

Gale mann. Med 500 papir vil du være gjennom både klarlakk,lakk og grunning før du vet ordet av det.

 

Våtpapir 1000 eller høyere og masse vann og tid,så er du klar for flekking og klarlakk vil jeg tro.

 

jeg snakker ikke om å matte ned lakken, det er lite vits på en bil med masse sår...

hvorfor skal du være gjennom grunninga med P500 ? du skal jo ikke stå i ro med maskinen !!!! hvordan du bruker rondellmaskin skal ikke jeg gå inn på, men JEG går i allefall ikke ned til bart metall med P500 !!!!

 

500 virket temmelig grovkornet for å matte ned, ja. Jeg tenkte faktisk mer på rundt 2000 for å være helt på den sikre siden, men duger sikkert bra med 1000-1500 for å matte ned.

 

Men er det seriøst ingen som kan ta på seg en lakkeringsjobb her?

 

vist du skal bruke 2000 vått, så lykke til !

du klarer ikke ta noen sår med det og det blir å ta ÅÅÅÅÅR !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fælt så hårsåre vi skulle være her da.

 

Da tar jeg enkelt og greit 1000 papir for å være på den sikre siden, eller jeg hører med noen lokale karer om de kan gjøre dette og legge på ny lakk også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.