Anbefalte innlegg

heihå !

 

Ble Audi A6 4b chassi noen gang levert uten tåkelys i frontfangeren?

 

Skulle hatt "hele" gitter uten hull for tåkelyset.

Noen som vet? evnt. delnr for dem ?

 

Vis ikke kanskje noen har en ide eller forslag hva jeg kan gjøre ?

Kan jo selfølgelig sveise inn og lakke dem svart matt men....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en 4b-ekspert, men hvis en skal tro delekatalogen, ser det ut til at du må belage deg på en ettermiddag på plastverkstedet.

 

807000.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare levert med tåkelys ja. Er jo mulig at du får modda til noen a4 b5 da, den ble jo levert uten tåkelys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så var tåkelys standard ja. Kunne gjerne vært uten selv, for lyset fra dem er helt ubrukelig, til tross for at lampene er i god stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom selv i akte og tittet og fant samme bilde som deg torstein. Men ville forsikre meg om at dette var rett.

 

Må nok belage meg på litt plast sveis da ja. Evnt. kanskje lakke de opp svart matt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så var tåkelys standard ja. Kunne gjerne vært uten selv, for lyset fra dem er helt ubrukelig, til tross for at lampene er i god stand.

 

Syntes lyset i mine er bra til å være tåkelys. Faktisk helt kurrant å bruke selv etter mørkets frembrudd. Nå er riktignok mine lykter nye, men ble veldig overrasket når jeg fikk dem på plass.

 

Nå finnes det også 2 typer tåkelykter til 4B - En hvor selve glasset er linsen (standard på 4- og 6cyl?) og en som har glass ytterst og linse over pæra som sitter et stykke inn i lykta (fra V8). Jeg har sistnevnte og er hvertfall veldig fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De orginale tåkelysene mine var ikke jeg særlig imponert av. Kjørte mest med de fordi utsenets skyld.

 

Hadde ett beite 50w 6000k xenonkit i de. Var temmelig bra lys da. Men ikke likt som kjørelysa. Langt ifra.

 

Men vil ha mine vekk grunnet andre planer der nede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sistnevnte jeg også, med et separat ytterglass. Jeg åpnet mine for å inspisere og vaske reflektoren, og så, til min overraskelse, at den var perfekt. Det ytre glasset, derimot, var veldig sandblåst, og nærmest helt hvitt. Jeg ga det ett lag med klarlakk, så var det forholdsvis bra igjen. Monterte også nye pærer, men det er fremdeles bare middels dårlig. Skal bytte ut pærene i morgen (de er fra Biltema - skal montere Philips Premium), og justere lysene, så håper jeg de blir bedre.

 

Siden jeg uansett bare bruker tåkelysene som kjørelys om dagen (siden de knapt gir noe lys i mørket), så vurderer jeg å bygge de om til LED... Dvs, fjerne all innmat og montere 5 stk 10mm superhvite LED i X-mønster i hver lampe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sistnevnte jeg også, med et separat ytterglass. Jeg åpnet mine for å inspisere og vaske reflektoren, og så, til min overraskelse, at den var perfekt. Det ytre glasset, derimot, var veldig sandblåst, og nærmest helt hvitt. Jeg ga det ett lag med klarlakk, så var det forholdsvis bra igjen. Monterte også nye pærer, men det er fremdeles bare middels dårlig. Skal bytte ut pærene i morgen (de er fra Biltema - skal montere Philips Premium), og justere lysene, så håper jeg de blir bedre.

 

Siden jeg uansett bare bruker tåkelysene som kjørelys om dagen (siden de knapt gir noe lys i mørket), så vurderer jeg å bygge de om til LED... Dvs, fjerne all innmat og montere 5 stk 10mm superhvite LED i X-mønster i hver lampe..

 

Ikke dumt det du nevner sist der Per Henrik. Sett noen som har gjort lignende ?

 

Er det montering på kretskort og lodder dem opp og tilpasser dem huset eller hvordan ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt det du nevner sist der Per Henrik. Sett noen som har gjort lignende ?

 

Nei, ikke enda. Ikke sikkert jeg gidder å gjøre det heller, er bare en tanke jeg har gått med i bakhodet...

 

Er det montering på kretskort og lodder dem opp og tilpasser dem huset eller hvordan ?

 

Helt riktig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 10mm (18000mcd) LED's liggende, men tror det skal bli vanskelig å få 5stk til å passe uten modifikasjoner da de faktisk er, ja, 1cm i diameter :) Dog blir jo reflektor overflødig med slike LED's da de har heller dårlig spredning.

 

Kjøpte mine fra ledshoppe.com. Lyser vannvittig bra og har faktisk vært inne på tanken med LED i tåkelys selv, men ikke kommet frem til en lur løsning enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, men er de satt i kryss så blir det uansett ikke mere enn 30x30 mm, og det burde gå. Hvis ikke er det bare å bruke 4 stk, da blir de 20x20 mm. Jeg tviler på at de gir noe særlig lys i mørket, for min del hadde det bare vært å bruke de om dagen. All annen innmat i lyktene forsvinner jo, så plass blir det nok.

 

Gir vel F nå, for nå har jeg satt dere andre på ideen, så da blir jeg ikke den første med slike... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får aldri ut fingeren til å gjøre noe slikt selv (det er jo lys der med originalpærene! :P), så oppmuntrer gjerne noen til å gjøre det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.