#1 Skrevet Februar 28, 2008 Driver og skal bestille sett på 034 så jeg kan lage meg en ny oljeslange inn på turboen (den gamle bukket under for varmen:o) Men går meg litt vill på størrelser, det jeg må ha er jo deres "KKK oil inletflage kit" i begge ender, på den står det :Threaded -4 AN Male fitting connects directly to AN line - hva er -4? så, når det gjelder slangene kan jeg velge mellom -6 og -8, men det er mest tilbehør til -6, hvilken størrelse snakker vi om her? Regner med at "AN" er en standard størrelse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2008 AN er en standard utvikla av Army Navy,derav navnet.. Er ikke noe å bli klok på,men her står litt... http://en.wikipedia.org/wiki/AN_thread 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 29, 2008 Ja det fremgår jo hvertfall der at -8 er større enn -6, men på den oljekoblingen til turboen står det -4 AN, vil det si at den passer til -6 slange med AN kobling? Og jeg regner med de mener lengde på rullen her i fot og ikke tommer: -6 Braided Hose, 6' Roll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 29, 2008 AN er det så og si det samme som JIC, de passer på hverandre, men er vel noe ulik flow. An er oppgitt i 16 dels tommer, der AN-16 er 1" AN-8 er 1/2" osv... Det som er vanlig er An-4 på olje tur, AN-10 på retur, AN-6 brukes ofte til fuel og vann kjøling på turbo. Lengden er oppgitt i fot Størrelsen på fittingen må sammsvare med størrelsen på slangen. Her er endel å lese: http://www.holley.com/index.asp?division=Earls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 29, 2008 Hiver på et spørsmål hær... Hvor kan man skaffe slike koblinger som KUN har fargen blå og ikke den helt på tryne-kombinasjonen blå/rød som ikke henger på greip noen plass for oss som har litt innsikt i flyverdenen der dette oprinnelig er brukt..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 29, 2008 Hiver på et spørsmål hær... Hvor kan man skaffe slike koblinger som KUN har fargen blå og ikke den helt på tryne-kombinasjonen blå/rød som ikke henger på greip noen plass for oss som har litt innsikt i flyverdenen der dette oprinnelig er brukt..? Kan jo prøve å leite på http://www.summit.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 29, 2008 Har ikke sett noen som er helt blå, men vet det finnes i rød/blå, sort, alu og stainless steel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 29, 2008 AN er det så og si det samme som JIC, de passer på hverandre, men er vel noe ulik flow. An er oppgitt i 16 dels tommer, der AN-16 er 1" AN-8 er 1/2" osv...Det som er vanlig er An-4 på olje tur, AN-10 på retur, AN-6 brukes ofte til fuel og vann kjøling på turbo. Lengden er oppgitt i fot Størrelsen på fittingen må sammsvare med størrelsen på slangen. Her er endel å lese: http://www.holley.com/index.asp?division=Earls Er du sikker på at jic og An går om hverandre? Da det vi kaller jic 6 er egentlig jic 9/16 mens an6 er jo 6/16 deler eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 29, 2008 grunnen til att koblingene er blå og røde er vist på grunn av att den røde er såkalt DON`T TOUCH hehe, siden det som regel er den delen som holder fast slangen å ikke behøver å løsnes for å koble av slangen. men det finnes vel svarte og grå da, de er jo litt mer anonyme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 29, 2008 Ja mener det er det samme, begge har 37grader flens, og de JIC SS fittings vi bruker på ROV'n passet ialllefall med de AN-4 jeg hadde hjemme. Men mener å ha lest at AN fittings flower bedre enn JIC. Mulig det er forskjell mellom måle metodene om AN måler innvendig og JIC utvendig eller motsatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 29, 2008 mye bra info her, no har ikke 034 noe i an-4 bortsett fra selve koblingen til turbo. Petter, den linken var til noe elektrogreier- fant ikke noe om AN der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 29, 2008 Ja mener det er det samme, begge har 37grader flens, og de JIC SS fittings vi bruker på ROV'n passet ialllefall med de AN-4 jeg hadde hjemme. Men mener å ha lest at AN fittings flower bedre enn JIC. Mulig det er forskjell mellom måle metodene om AN måler innvendig og JIC utvendig eller motsatt. Ok, har aldri prøvd de om hverandre, har både AN-4-6-8-10 hjemme, så får ta med en av hver en dag på jobb og teste Er vel litt høyere arbeidstrykk på jic ss som er 6000psi, vet ikke hva AN fittingsene har som arbeidstrykk, men kan vel ikke være så himla høyt, er jo tross alt alu. Så ikke rart om AN flower bedre, selv om det sikkert er snakk om smuler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 29, 2008 http://www.Atpturbo.com og http://www.summitracing.com har AN deler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 29, 2008 Ok, har aldri prøvd de om hverandre, har både AN-4-6-8-10 hjemme, så får ta med en av hver en dag på jobb og teste Er vel litt høyere arbeidstrykk på jic ss som er 6000psi, vet ikke hva AN fittingsene har som arbeidstrykk, men kan vel ikke være så himla høyt, er jo tross alt alu. Så ikke rart om AN flower bedre, selv om det sikkert er snakk om smuler... AN til fly tåler iellafall 3000psi som er arbeidstrykk (evt mer i et bremsesystem). For utenom dette har du jo peaker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 29, 2008 grunnen til att koblingene er blå og røde er vist på grunn av att den røde er såkalt DON`T TOUCH hehe, siden det som regel er den delen som holder fast slangen å ikke behøver å løsnes for å koble av slangen. men det finnes vel svarte og grå da, de er jo litt mer anonyme. don't touch, jaja, det var jo også noe. De fargene er egentlig koder for hva koblingen er laget av, så de hører ikke sammen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 29, 2008 mye bra info her, no har ikke 034 noe i an-4 bortsett fra selve koblingen til turbo.Petter, den linken var til noe elektrogreier- fant ikke noe om AN der. Gikk litt fort i svingen tidligere idag, måtte komme meg i verksted å bygge bil.. Ser at den riktige linken har blitt lagt inn... http://www.summitracing.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 11, 2008 Her er noen "technical specifications" fra XRP fittings (som vi har et stort lager av;)) Hose I.D Hose O.D Max operating pressure Burst Pressure -4 0.219" 0.438" 1500 psi 6000 psi -6 0.344" 0.547" 1500 psi 6000 psi -8 0.438" 0.641" 1250 psi 5000 psi -10 0.562" 0.797" 1250 psi 5000 psi -12 0.688" 0.928" 1000 psi 4000 psi -16 0.875" 1.156" 750 psi 3000 psi OBS! Dette gjelder kun XRP fittings/slanger. Jeg vet ikke hva andre firmaer har som spec. Når det gjelder selve koblingen så mener jeg det er JIC kon (tror det er 37º), og UNF gjenger. Det passer derfor ikke med "vanlige" rør systemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 21, 2008 jeg finner ikke -4AN i webshpen deres, no har de sagt på mail at de har og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...