AN fittings, spm om størrelser

Anbefalte innlegg

Driver og skal bestille sett på 034 så jeg kan lage meg en ny oljeslange inn på turboen (den gamle bukket under for varmen:o)

Men går meg litt vill på størrelser, det jeg må ha er jo deres "KKK oil inletflage kit" i begge ender, på den står det :Threaded -4 AN Male fitting connects directly to AN line - hva er -4?

så, når det gjelder slangene kan jeg velge mellom -6 og -8, men det er mest tilbehør til -6, hvilken størrelse snakker vi om her?

Regner med at "AN" er en standard størrelse?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det fremgår jo hvertfall der at -8 er større enn -6, men på den oljekoblingen til turboen står det -4 AN, vil det si at den passer til -6 slange med AN kobling?

Og jeg regner med de mener lengde på rullen her i fot og ikke tommer: -6 Braided Hose, 6' Roll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AN er det så og si det samme som JIC, de passer på hverandre, men er vel noe ulik flow. An er oppgitt i 16 dels tommer, der AN-16 er 1" AN-8 er 1/2" osv...

Det som er vanlig er An-4 på olje tur, AN-10 på retur, AN-6 brukes ofte til fuel og vann kjøling på turbo.

Lengden er oppgitt i fot

 

Størrelsen på fittingen må sammsvare med størrelsen på slangen.

Her er endel å lese: http://www.holley.com/index.asp?division=Earls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver på et spørsmål hær... Hvor kan man skaffe slike koblinger som KUN har fargen blå og ikke den helt på tryne-kombinasjonen blå/rød som ikke henger på greip noen plass for oss som har litt innsikt i flyverdenen der dette oprinnelig er brukt..? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver på et spørsmål hær... Hvor kan man skaffe slike koblinger som KUN har fargen blå og ikke den helt på tryne-kombinasjonen blå/rød som ikke henger på greip noen plass for oss som har litt innsikt i flyverdenen der dette oprinnelig er brukt..? :)

 

Kan jo prøve å leite på http://www.summit.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett noen som er helt blå, men vet det finnes i rød/blå, sort, alu og stainless steel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AN er det så og si det samme som JIC, de passer på hverandre, men er vel noe ulik flow. An er oppgitt i 16 dels tommer, der AN-16 er 1" AN-8 er 1/2" osv...

Det som er vanlig er An-4 på olje tur, AN-10 på retur, AN-6 brukes ofte til fuel og vann kjøling på turbo.

Lengden er oppgitt i fot

 

Størrelsen på fittingen må sammsvare med størrelsen på slangen.

Her er endel å lese: http://www.holley.com/index.asp?division=Earls

 

Er du sikker på at jic og An går om hverandre? Da det vi kaller jic 6 er egentlig jic 9/16 mens an6 er jo 6/16 deler eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til att koblingene er blå og røde er vist på grunn av att den røde er såkalt DON`T TOUCH hehe, siden det som regel er den delen som holder fast slangen å ikke behøver å løsnes for å koble av slangen.

 

men det finnes vel svarte og grå da, de er jo litt mer anonyme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mener det er det samme, begge har 37grader flens, og de JIC SS fittings vi bruker på ROV'n passet ialllefall med de AN-4 jeg hadde hjemme. Men mener å ha lest at AN fittings flower bedre enn JIC. Mulig det er forskjell mellom måle metodene om AN måler innvendig og JIC utvendig eller motsatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye bra info her, no har ikke 034 noe i an-4 bortsett fra selve koblingen til turbo.

Petter, den linken var til noe elektrogreier- fant ikke noe om AN der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mener det er det samme, begge har 37grader flens, og de JIC SS fittings vi bruker på ROV'n passet ialllefall med de AN-4 jeg hadde hjemme. Men mener å ha lest at AN fittings flower bedre enn JIC. Mulig det er forskjell mellom måle metodene om AN måler innvendig og JIC utvendig eller motsatt.

 

Ok, har aldri prøvd de om hverandre, har både AN-4-6-8-10 hjemme, så får ta med en av hver en dag på jobb og teste ;)

Er vel litt høyere arbeidstrykk på jic ss som er 6000psi, vet ikke hva AN fittingsene har som arbeidstrykk, men kan vel ikke være så himla høyt, er jo tross alt alu. Så ikke rart om AN flower bedre, selv om det sikkert er snakk om smuler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har aldri prøvd de om hverandre, har både AN-4-6-8-10 hjemme, så får ta med en av hver en dag på jobb og teste ;)

Er vel litt høyere arbeidstrykk på jic ss som er 6000psi, vet ikke hva AN fittingsene har som arbeidstrykk, men kan vel ikke være så himla høyt, er jo tross alt alu. Så ikke rart om AN flower bedre, selv om det sikkert er snakk om smuler...

AN til fly tåler iellafall 3000psi som er arbeidstrykk (evt mer i et bremsesystem). For utenom dette har du jo peaker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til att koblingene er blå og røde er vist på grunn av att den røde er såkalt DON`T TOUCH hehe, siden det som regel er den delen som holder fast slangen å ikke behøver å løsnes for å koble av slangen.

 

men det finnes vel svarte og grå da, de er jo litt mer anonyme.

don't touch, jaja, det var jo også noe.

 

De fargene er egentlig koder for hva koblingen er laget av, så de hører ikke sammen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye bra info her, no har ikke 034 noe i an-4 bortsett fra selve koblingen til turbo.

Petter, den linken var til noe elektrogreier- fant ikke noe om AN der.

 

Gikk litt fort i svingen tidligere idag, måtte komme meg i verksted å bygge bil.. Ser at den riktige linken har blitt lagt inn... http://www.summitracing.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen "technical specifications" fra XRP fittings (som vi har et stort lager av;))

 

      Hose I.D      Hose O.D   Max operating pressure   Burst Pressure

-4      0.219"        0.438"               1500 psi          6000 psi
-6      0.344"        0.547"               1500 psi          6000 psi
-8      0.438"        0.641"               1250 psi          5000 psi
-10     0.562"        0.797"               1250 psi          5000 psi
-12     0.688"        0.928"               1000 psi          4000 psi
-16     0.875"        1.156"                750 psi          3000 psi

 

OBS! Dette gjelder kun XRP fittings/slanger. Jeg vet ikke hva andre firmaer har som spec.

 

Når det gjelder selve koblingen så mener jeg det er JIC kon (tror det er 37º), og UNF gjenger.

Det passer derfor ikke med "vanlige" rør systemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg finner ikke -4AN i webshpen deres, no har de sagt på mail at de har og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.