#1 Skrevet Februar 28, 2008 Har fått deler idag og skal begynne på dette i helgen, bytte skiver og bremseklosser foran og bak min A6, 1998 2,4lim. Har gjort dette på andre "vanlige" biler før, er det noe spesielt jeg må være obs på her? Har VAGCOM for resetting av indikator, men denne har ikke kommet på enda, så antar jeg ikke trenger å gjøre noe her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 29, 2008 Eneste som kan være greit å huske på er at man "trenger" spesialverktøy for å skru inn stemplene i caliperne bak. Biltema sitt sett funker ypperlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 29, 2008 Aha? Kjekt å vite før jeg har revet den i biter :-) Vet du hvilket verktøy dette er? (Artnr helst!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 29, 2008 19-234 (http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=82465) har vel vært postet her '1000' ganger nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 29, 2008 O.T Her var broderen kommet på forumet også Velkommen i klubben:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 29, 2008 Bremsebeleggvarsellampe behøver uansett ikke resettes da belegget skiftes. Den forsvinner av seg selv da klosser og ledninger er nye/hele. Du trenger også 7 mm umbraconøkkel/pipe til å skru av calipperne foran. Velkommen i klubben! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 1, 2008 Takker for det!:-) Da er jeg off til Biltema før jeg river den fra hverandre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 1, 2008 Har nå pågrepet alt utstyr som trengs, og har fått byttet skiver og klosser bak. Dette gikk forholdsvis greit, bortsett fra at skruene til caliper satt rimelig fast på venstresiden, og da umbrakonøkkelen min endelig løsnet skruen med et smell smalt den borti bremseslangen slik at denne brakk og begynte å lekke! !§"#¤"#!%"#¤%!¤!"#¤!§"¤#"!#¤"!# Disse virket veldig svake rett før banjobolten inn på caliperen, så jeg anbefaler alle som skal gjøre denne jobben å opptre med største forsiktighet rundt disse. Er det OK å bare tømme nedpå mer DOT 4 bremseveske og lufte caliperen på vanlig måte? Må jeg lufte begge sider bak, evt alle fire caliperne nå som masse bremseveske har lekt ut på gulvet? Noen som vet om disse slangene går an å få uorginalt, feks fra Hellanor? Pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 1, 2008 Bremsebeleggvarsellampe behøver uansett ikke resettes da belegget skiftes. Den forsvinner av seg selv da klosser og ledninger er nye/hele. Du trenger også 7 mm umbraconøkkel/pipe til å skru av calipperne foran. Velkommen i klubben! Ikke begynt foran enda, men bak var disse boltene 8mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 1, 2008 Det er 7mm umbraco foran, som Bent Owe sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 1, 2008 Satser på bedre vær imorgen, har ikke garasjeport (carport) der jeg står, og i dag SNØDDE det helt inn innerst i garasjen! Brrrr! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 1, 2008 Ja idag var det jo omtrent alle vær typer, Sol, snø, regn og masse vind......skikkelig surt og jævlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 2, 2008 Boltene som holder caliperene løsner lett som bare det hvis du først varmer dem med propan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 2, 2008 Du trenger bare lufte den siden du har lekkasje på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 2, 2008 Du trenger bare lufte den siden du har lekkasje på.. Glimrende, det var det jeg håpet å høre. Ikke noe fiksfakseri her, bare standard lufting som alle andre biler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 3, 2008 Høyre bak, venstre bak, høyre foran, venstre foran. Eller bare venstre foran hvis ikke beholderen gikk tom! Men kansjke like greit å bytte i hele systemet hvis det ikke har vært gjort på etpar år? Dot 4 eller 5.1. Passer du på ikke å tråke pedalen helt i bunn, sparer du pakningene i masterpumpa noe også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 3, 2008 Glimrende, takk for gode råd og svar. Fikk ny bremseslange på Mekonomen idag til bak, og en ny foran som Møller påpekte på service var litt morken.. 350,- inkl 1 liter med Dot 4 suppe... (Har en kompis med gode rabatter for hånden). Møller skulle ha 2500 for å bytte den ene slangen foran...8-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...