#1 Skrevet Februar 29, 2008 Jeg har en Golf 2 med 1,6 motor. Denne skal i følge boka ikke bruke over en liter på milen uansett. Min bruker dette på langkjøring. Litt om problemet. Når jeg starter bilen på kald motor er det ingen problemer, bilen går litt utjevnt men ellers greit. Problemet starter når jeg begynner å kjøre. Bare jeg ser en motbakke begynner bilen å fuske. Ligger en på 4. gir opp en bakke er det akkurat som om bilen drukner i bensin (jævlig med nøkking) og når jeg girer ned er jeg nødt til å flate gassen for å få den til å gå på fram. Dette er en del av problemet. Andre del av problemet er når bilen er driftsvarm. Tomgangen går ikke ned under 2000rpm (ca... har ikke turteller). Dette er jo ikke noe særlig å kjøre rundt med. Men om jeg stopper motoren i ca 10-20 minutter legger tomgangen seg ned på normalen (ca 800rpm) og er tålig grei å kjøre. Jeg sliter med ett bensinforbruk på ca 1 liter på milen nå og dette er ikke noe særlig når bilen går som en dass... Noen gode forslag??? Haster... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 29, 2008 er det ikke automatchoke på disse bilene? høres ut som den har hengt seg opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 29, 2008 Stemmer at det er automatchoke... Men om den har hengt seg opp, hvorfor slipper den da ikke før en har stoppet motor i 15-20 minutter da??? Alternativ gasser kansje? Vet ikke om jeg gidder å holde på med denne drittgasseren. Har bare dårlige erfaringer med disse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 29, 2008 Forgasseren på denne motoren har vel den "berømte" vokstermostaten som driver å krangler seg også. Hadde en 1.8GL for mange herrens år siden og når vokstermostaten tok kvelden så hadde jeg tomgang på 2-3000 og latterlig bensinforbruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...