Anbefalte innlegg

Skulle ha byttet bremseklosser framme og bake, er dette noe problem? Hvilke verktøy trenger jeg? Tror bremsene er rimelig slitte, pedalen må helt inn før den tar i det hele tatt, og da tar den svært lite... Bremsene har skrapet litt en mindre periode, men pedalen ble så slapp over natten? Er de utslitt, er det luft i systemet eller er det noe annet? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du kan ikke bare bruke makt for å få stemplene tilbake altså? Er skiver både foran og bak...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du kan ikke bare bruke makt for å få stemplene tilbake altså? Er skiver både foran og bak...

Ikke bak nei. Grunnet mekanismen med håndbrekk må stemplene skrues og presses samtidig, noe det verktøyet gjør. Foran kan du bare klemme de inn med ei stor tang e.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver forøvrig samtidig å stramme opp brekket litt samtidig, innenfra bilen. Men mutteren nekter å gå rundt, bare drar med seg waieren rundt i stedet... Noen som har noen smarte knep til hvordan jeg kan løsne opp slik at jeg kan få strammet? WD-40? Ser ut som tidligere eier har skeivstrammet den også...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ennå til gode å skru på en såvidt moderne bil som den du har, men på alt jeg har gjort lignende operasjoner på så har det vært sekskanta hylse som er presset på rett etter gjengepartiet som mutteren sitter i. Der må du holde igjen med dertil egnet verktøy. Ofte er det også brukt to muttere pr. wire, slik at du må løsne kontramutteren først.

En annen patent jeg har sett er at det er kilespor i enden av gjengepartiet på wiren, slik at du kan holde den igjen med en skrutrekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende håndbrekket også kommer til å fungere mye bedre etter du skifter bremsene bak. Dette fordi de gamle klossene antakelig sitter fast/rustet fast i holderene bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå fungerer ikke bremsene mine i det hele tatt, nærmest. Pedalen gir etter. :( men vet klossene er dårlige i tillegg da, så de må byttes også! Fikk til å stramme opp brekket når jeg holdt fast slik du så. :) nå er det stramt som bare det, men blir nok enda bedre effekt med de nye klossene ja! Prøver å bytte de i morgen, så får vi se hvordan det hjelper. Måtte etterfylle bremsevæske for noen uker siden, kan det ha kommet luft i systemet i forbindelse med dette, med tanke på den mangelende motstanden i bremsepedalen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For øvrig lyser håndbrekklampa konstant, ikke abs-lampa, som kanskje ville vært mer normalt..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis klossene har skrapt en stund og du nesten ikke har bremser går du nok metall mot metall, det vil si at du garantert må bytte skivene, og definitivt ikke bør kjøre med bilen, da alle bremsene forsvinner etter svært kort tid ved feks en nødbrems!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klossene har ikke skrapt en stund, hørte noen svært svake skrapelyder fra bakdekkene for ca. tre uker siden kun... Men pedalkraften forsvant over natten da, det er vel ikke normalt i så måte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.