#1 Skrevet Februar 29, 2008 Har en a6 2,8q -98 som ikke vil gå på tomgang når den er varm. Går fint når den er kald og en og annen sjelden gang når den er varm, men har en tendens til å stoppe i hvert kryss.. Hopper litt opp og ned i turtall og klarer ikke og ta seg oppigjen(ca 200-800 omdr) og stopper..Har prøvd å koble ut pluggen til lufmengdemåleren, den går kansje litt bedre på tomgang da, men er ikke helt go da heller. Kan det vere den som har tatt kveld siden den ikke blir verre med den utkoblet, eller kan det vere andre ting også?.. Ellers går bilen slik som den skal på høyere turtall og bruker ikke mer bensin enn vanlig (for 2,8 å vere).. Er veldig irriterende siden det er tiptronic.. Bukker og nikker for tips!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2008 Prøv å napp ut kontakten til lambda sonden. Når bilen er kald så vil Hjernen ta en referanseverdi inntil motoren og sonden er varm og da tar lamda sonden over og styrer.Siden du har problemer på varm motor tipper jeg at det er denne. Bilen vil bruke mer bensin (nesten ikke merkbart), men du vil ihvertfall få en indikasjon på om det er den sensoren. Kan også være luftmengde måleren din som du nevner, men da vil jeg tro at problemet skulle vert uansett om du har varm eller kald motor.Hvis du napper ut den så vil (tror jeg) motoren gå i nødmodus og hjernen vil igjen ta referanseverdier fra andre sensorer men motoren vil gå dårligere. Med frakoblet luftmengdemåler på min 2.2T så datt tomgangen betraktelig men det trenger ikke være tilfelle på din. Har du sjekket tomgangsregulatoren? Kan vaskes med bremserens og prøve. Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2008 Takk for tipset: vinke :, skal prøve å ta ut kontakten til den da. Så for jeg prøve å få renset tomgansgsregulatoren, er så sabla trangt der.. Har blitt en jækel på å venstrebremse nå da igjallefall.. Fant en side med litt forslag også http://audi.kris-hansen.com/throttle_body_clean.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2008 Er en stund siden dette nå, men da jeg renset luft-mengde/masse måleren med elektrorens funket den fint igjen! De tynne ståltrådene i den var helt svarte av dritt, som ble fine og blanke som nye etterpå! Har ikke stoppet en eneste gang etter dette!! Så det var en billig rep: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...