Anbefalte innlegg

Har et lite problem. Jeg bygger meg 2,0 16V turbomotor, og siden jeg prøver å holde prisen nede har jeg valgt å bruke Digifant 1 som motorstyring.

 

Toppen jeg har skaffet meg kommer fra en Golf 2,0 16V ABF. Dette er en ganske ny motor med triggerhjul for motorstyringen på veiva. Digifant 1 bruker derrimot signalet fra hallgiveren i fordeleren til å styre tenningen. Problemet er at ABF fordeleren bare gir et signal per rundu fordeleren tar. Har prøvd å ta bilde av hjulet/skiven inne i fordeleren som gir utslag. Det er et lite hakk der. Problemet er at de eldre motorstyring trenger 4 signaler per runde. Dvs det må være 4 hakk i den skiva. Det er slik på de eldre 16V fordelerne. Jeg håpet å slippe å bytte fordeler. Har lest på vwvortex at folk har byttet denne skiva. Jeg har skrudd i stykker fordeleren, men kan ikke forstå hvordan jeg skal få ut/av denne skiva. Er det noen som har skrudd mye på fordelere før som har peiling? På baksida av fordeleren står det en splint, men den sitter som bare rakkeren.

 

mvh

Vegard

fordeler_2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.