Anbefalte innlegg

Vær hilset!

 

Jeg fikk kjøpt meg bil i fjor og begynte straks min søken etter felg. Jeg ble fort forelsket i OZ Canyon som jeg tror skal gjøre seg godt på min A4 B5. Men! Felgene er jo ALT for dyre til meg å kjøpe her i landet. Heldigvis er de billige på OZ sine egne hjemmesider, så jeg får etter råd fra en kompis opprettet en konto hos JetCarrier for å bestille billige felger... Men så legges siden ned før jeg får kjøpt, og nå finner jeg ikke ut om det i det hele tatt er mulig å kjøpe fra OZ lenger...

 

Er det jeg som surrer her, eller får du ikke kjøpt direkte fra OZ lenger? Noen som vet..

 

Om det skulle være noen der ute med OZ Canyon, så vet dere nå at jeg er interessert ;)

 

 

:bs::shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hafnor i kristiansand er importør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfra innlegget ditt antar jeg du ønsker å paralell importere OZ'ene dine for å spare forhandlerleddet sine kostnader. Til det har jeg ikke noen tips men jeg ville tatt en telefon til Dekk1 på Kokstad her i Bergen og snakket med John. Du finner eposten hans på http://www.dekk1.com/article.php?articleID=23&categoryID=43

Etter en ringerunde hver gang jeg handler ligger John 4000-5000 under andre butikker i Bergen på samme dekk og felgtype.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er forhandler for OZ i norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hafnor er importør og det er mange forhandlere, dekk1, dekkskift, johns dekk og felg bla her inne på forumet.. i tillegg til mange andre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk god pris på OZ fra Dekkskift iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er forhandler for OZ i norge?

 

Tja, i linken i mitt innlegg rett over ditt spørsmål har du en konkret forhandler ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sendt ut mail her og der. Så da er det bare å vente å håpe på det beste... Da jeg fikk bestilt direkte fra OZ i høst til amerikansk adresse fikk jeg felgene hjem gjennom JetCarrier for under 7000kr. Har vel egentlig ikke noe håp å kunne få dem ned i den prisen, men hadde jo vært fint å få det litt billig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow!

 

Tire Rack er jo svinebillig! Med dagens valuta blir det jo et røverkjøp av dimensjoner i forhold til norske priser, selv etter frakt! Hjertelig takk for tipset!

 

Men jeg har et lite spm her, hva er forskjellen på Canyon og Canyon ST?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow!

 

Tire Rack er jo svinebillig! Med dagens valuta blir det jo et røverkjøp av dimensjoner i forhold til norske priser, selv etter frakt! Hjertelig takk for tipset!

 

Men jeg har et lite spm her, hva er forskjellen på Canyon og Canyon ST?

 

ST er for SUV. går helt opp til 22"

 

Mitt tips er å gå for den 2 delte felgen, DVS Canyon II PL, hvis uhellet er ute og den blir kantkjørt så er det bare å bytte Phat LIp'en på felgen og den er like fin igjen. Og det er en mye sterkere felg en den helstøpte.

Men det er det jo økoomien som bestemmer. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ST er for SUV. går helt opp til 22"

 

Mitt tips er å gå for den 2 delte felgen, DVS Canyon II PL, hvis uhellet er ute og den blir kantkjørt så er det bare å bytte Phat LIp'en på felgen og den er like fin igjen. Og det er en mye sterkere felg en den helstøpte.

Men det er det jo økoomien som bestemmer. : rolleyes

 

Nå fås slik jeg husker ikke canyon PL II og PL i samme dimensjoner slik at valget kanskje ikke er så enkelt... Ellers mener jeg at Canyon ST er "lik" canyon bare de store dim kalles ST (10x22 og 9,5x20?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet direkte fra OZ felgen jeg har liggende her på kontoret der alle priser fra importer er UTEN MOMS:

 

Canyon II PL (Serienavn 'Prestige')

8*18 -> 6.995

8,5*18 -> 6.995

 

Canyon (Serienavn 'Easy Line')

17" -> 2.650

18" -> 3.795

 

Canyon ST (Serienavn 'All terrain' --> SUV / MPV etc)

17" -> 2.650

8*18" -> 3.795

8*20" -> 5.495

9,5*20" -> 5.495

10*22" -> 7.350

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en ting jeg reagerte litt på inne på TireRack sin netthandel. Jeg har A4 95 mod, men A4 var ikke et alternativ i listen under 95 mod. Så jeg måtte opp på 97 mod for å finne A4. Det skal passe likevel? Jeg har TDI mens den valgte var bensin.. Dette betyr vel ingenting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en ting jeg reagerte litt på inne på TireRack sin netthandel. Jeg har A4 95 mod, men A4 var ikke et alternativ i listen under 95 mod. Så jeg måtte opp på 97 mod for å finne A4. Det skal passe likevel? Jeg har TDI mens den valgte var bensin.. Dette betyr vel ingenting?

 

Det er derfor sånne konfiguratorer er så utrolig idiotiske! Skal man finne gromme felger, så må prøve seg fram med div Merce S- og ML modeller eller A8 2003 4.2 etc. Helt tullete, klart hjula passer på 97 og 95 modell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du må velge A8, da kommer du opp i 20" iallefall. Men har du en bestemt felg du vil ha, så er det bare å sende en mail til de, så ordner dere resten på mail.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her: http://search.ebay.de/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=OZ+Canyon&category0=

 

Dette er eBay tyskland, frakt fra tyskland med DPD ca 100-120 Euro.

 

Tire Rack i Usa: http://www.tirerack.com/wheels/oz/oz.jsp

 

har handlet herfra før, og det gikk uten problemer. tok 5 dager før jeg hadde felgene og det kostet ca 1500 kr i frakt. Kan absolut anbefale tire rack! : smil :

 

Noen som vet hvorfor ikke TireRack selger felger til A3? Finner hvertfall ikke A3 i listen når jeg velger bil :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er derfor sånne konfiguratorer er så utrolig idiotiske! Skal man finne gromme felger, så må prøve seg fram med div Merce S- og ML modeller eller A8 2003 4.2 etc. Helt tullete, klart hjula passer på 97 og 95 modell :)

 

Skulle tro at dette gjelder for deg med A3 også, jeg kan hvertfall ikke med min beste vilje forstå hvorfor boltsirkel og sånt skulle være forskjellig fra andre Audier. Men hva vet vel jeg.... Men du kan sikkert bruke A4 for å finne felger som passer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro at dette gjelder for deg med A3 også, jeg kan hvertfall ikke med min beste vilje forstå hvorfor boltsirkel og sånt skulle være forskjellig fra andre Audier. Men hva vet vel jeg.... Men du kan sikkert bruke A4 for å finne felger som passer...

 

Det er ulik boltsirkel på A3 8L (5x100) og andre Audier fra samme periode (5x112 som de og nye A3 har fortsatt), men det var kanskje ikke det du mente..? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro at dette gjelder for deg med A3 også, jeg kan hvertfall ikke med min beste vilje forstå hvorfor boltsirkel og sånt skulle være forskjellig fra andre Audier. Men hva vet vel jeg.... Men du kan sikkert bruke A4 for å finne felger som passer...

 

A3 (8L i det minste) har vel 5x100 boltsirkel, mens A4 har 5x112. Vet ikke om dette gjelder alle årsmodellene, så ikke skyt meg om jeg tar feil.

 

edit: der var Runar kjappere gitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og siden det er sånn over halvveis relatert til topic her, så slenger jeg http://www.performancealloys.co.uk ut i lufta. De selger et meget bredt utvalg av OZ og ser greie ut på eksport og fraktordninger. Jeg lurer også på å kjøpe OZ derfra. Er det noen som har erfaringer med disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.