#1 Skrevet Mars 1, 2008 er det diff sperre på s4 biturbo kassen? tenker på 6 trinnskassen fra 99' modellen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2008 Nei. Det har vel ikke vært sperre i kasser siden urQuattro etc. tidlig på 90 tallet. På disse nyere Audiene med langsstilt motor er det en Torsendifferensial i kassen som overfører moment dit det er grep (for/bak). S4 b5 har i tillegg "EDL" som er elektronisk differensialbrems vha ABS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2008 Nei. Det har vel ikke vært sperre i kasser siden urQuattro etc. tidlig på 90 tallet. På disse nyere Audiene med langsstilt motor er det en Torsendifferensial i kassen som overfører moment dit det er grep (for/bak). S4 b5 har i tillegg "EDL" som er elektronisk differensialbrems vha ABS. ok. hvordan fungerer denne "EDL" funksjonen? er det slik at når bilen begynner å spinne så slår sperra inn? skal ha denne kassen i min s2, men hvordan får jeg kobla slik at denne "EDL" funksjonen fungerer i s2'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2008 EDL bruker kun bremsene, og har ingenting med differensial(ene) å gjøre. Elektronikken ser at høyre hjul går fortere enn venstre og napper derfor i bremsen på høyre side for å overføre kraft til venstre. Differensialene på disse bilene er altså helt normale "åpne". S2 og gamle S4 (C4) har sperre på bakaksel, så antar du allerede har en slik. Skal du ha sperre for/bak må du ha deg en annen kasse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2008 EDL bruker kun bremsene, og har ingenting med differensial(ene) å gjøre. Elektronikken ser at høyre hjul går fortere enn venstre og napper derfor i bremsen på høyre side for å overføre kraft til venstre. Differensialene på disse bilene er altså helt normale "åpne". S2 og gamle S4 (C4) har sperre på bakaksel, så antar du allerede har en slik. Skal du ha sperre for/bak må du ha deg en annen kasse... ok, så da blir det likt som på min s2 nå. bare med et gir til og bedre kasse:) har sperre på bakdiffen nå ja, fungerer utmerket det: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...