#1 Skrevet Mars 1, 2008 Våren kommer litt etter litt, og jeg har begynt å se på felger til sommer`n. Jeg har pratet en del med folkene fra felgimport siden jeg får gode rabatter via jobben. Har kommet ned til 2 felger: TSW Kyalami Tsw Catalunya Jeg har alltid tenkt meg at jeg skulle ha 8x17", men så kunne ikke felgimport levere bredere enn 7" på disse felgene i 4x108. Så da blir det vell å gå ned til 7x17", problemet er at de fikk kun tak i dette i ET25. Eller, det vil si, de kunne også få tak i ET35, noe som er ideelt, men da måtte de bestille fra fabrikken, og da kunne leveringstiden ta alt fra en dag til et halv år:o , og det er absolutt ikke aktuellt. Folkene på felgimport sa at ET25 var passet veldig fint til akkuratt denne bilen. Mitt spørsmål er da, hvordan vil ET25 gå på en Audi 80 B4 Quattro sedan med innpress 37 orginalt? Vil de bygge FOR mye ut? Jeg skal etterhvert ha på 40x40 senkesett, hvordan vil dette bli i kombinasjon med ET25? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2008 Om du på de 7x17-felgene f.eks. kjører med 205/50-17 tror jeg det skal gå bra. Monterte 7x16 ET28 med 205/55-16 på en B4 en gang, og det gikk helt fint. Om du f.eks. setter på 225/45-17 blir det nok muligens litt drøyt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2008 jeg har 8x18 med et25 ligger helt i kanten bak, litt innfor foran har 225 40 18 dekk valset ubetydelig bak subber litt foran men jeg har ikke gjort noe med skjemene enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2008 jeg har 8x18 med et25 ligger helt i kanten bak, litt innfor foran har 225 40 18 dekk valset ubetydelig bak subber litt foran men jeg har ikke gjort noe med skjemene enda. Hadde du noe senk på denne da? For hvis dette er sant, at du hadde en felg som er 2,45cm høyere og 2,45 bredere enn den felgen jeg skal ha (7x17), så vil jo det si at det ikke skulle være så store problemene med ET25 på en B4? Men med 40x40, så blir det jo litt anderledes da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2008 ops glemte det har fk justert langt ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2008 ops glemte det har fk justert langt ned mhh, du har ikke et bilde av bilen med felgene på? Mistet motet en stund her nå, men nå så jeg et lite lys igjen:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2008 For hvis dette er sant, at du hadde en felg som er 2,45cm høyere og 2,45 bredere enn den felgen jeg skal ha (7x17), så vil jo det si at det ikke skulle være så store problemene med ET25 på en B4? Husk at felgen er bredere både innover og utover så lenge innpresset er det samme. Altså en halv tomme bredere utover i dette tilfelle. At felgen er høyere har også lite å si siden profilen på dekket "utligner" dette. Med moderat senk og ikke superlave dekk er det dekkbredden som avgjør om en får subbing eller ei. Enkelt forklart. Så 225/40-18 og 225/45-17 (som har ca. lik rulleomkrets) i like dekkmerker har nok denne samme klaringen til understell og karrosserideler på samme bilen med lik senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2008 Kompis hadde b4quattro med 9x16 ET15 med 215/40-16 dekk, fungerte supert (-: (40senk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2008 jeg har 8x18 med et25 ligger helt i kanten bak, litt innfor foran har 225 40 18 dekk valset ubetydelig bak subber litt foran men jeg har ikke gjort noe med skjemene enda. Hei Er dette min gamle comp? Hørtest så kjent ut.. Legger ved bilde jeg.. Ett med 18" og ett med 8,5x17 et 20.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 3, 2008 det er din gamle lars kristian takk for bildet jeg hadde ikke noen gode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 3, 2008 Ikke rart at det gikk med 215/40-16, det er dekk som er milevis under original rulleomkrets og laaaangt fra lovlige.. Med 215 og 16" vil riktig/lovlig dimensjon på en B4 være 215/55-16 og 215/50-16.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...