#1 Skrevet Mars 2, 2008 Kjøpte en felgpakke med Vredestein Ultrac Sessanta dekk, men alle dekkene står samme vei på felgen. Så når hjulene står på bilen, så står to av dekkene med mønsteret motsatt vei. Noen som vet om det skal være sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2008 Mønsteret i dekkene får jo feil virkning mtp på vannføring og på ene siden vil vel dekket føre vannet inn mot midten i stedet for å få det ut fra midten noe som lettere skaper vannplaning. Vil ikke tro det skal være sånn da? Dra tilbake og si at dem har satt to av dekkene feil vei og at det vil bli farlig ved større vannmengder på veien. Dem fikser nok opp. Lykke til: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2008 Tror faktisk Sessanta dekkene skal stå samme vei jeg, de har jo diagonale spor. Hvis en ser på sporene, så er den tykke og tynne delen av det diagonale sporet samme vei. Om ikke er det kanskje noe galt. Men vil tro det står en pil på dem om "Rotation" eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2008 De skal være sånn. Når du har asymetriske dekk med retning, så vil alltid det ene stå andre vegen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 2, 2008 Tror faktisk Sessanta dekkene skal stå samme vei jeg, de har jo diagonale spor. Hvis en ser på sporene, så er den tykke og tynne delen av det diagonale sporet samme vei. Om ikke er det kanskje noe galt. Men vil tro det står en pil på dem om "Rotation" eller noe. Nei, fant ingen pil.. Kjøpte de av Christer på dekkskift, så regner jo med det er riktig. Så bare så merkelig ut, når de går motsatt på ene siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 2, 2008 Jeg tipper de står rett på. På asymetriske dekk står det gjerne inside/outside på dekksiden istedenfor rotation 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 2, 2008 Er riktig vei ja. Kjøpte samme dekkene hos Christer jeg også og hadde akuratt samme spørsmål når jeg monterte. Fikk svar fra Christer at det skal være slik. Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 2, 2008 På assymetriske dekk, så er ene ytterveggen merket "outside" og andre "innside" som regel. "outside" siden skal altså være den siden som er synlig når felgene er montert på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...