1,8T AEB vil ikke starte...

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle ut å kjøre med bilen i ettermiddag, var den treg til å starte. Den kom så vidt skikkelig igang, men så døde den ut. Jeg prøvde å starte noen få ganger til, og så var batteriet flatt. Jeg regnet da med at batteriet var problemet, da den har føltes litt tung å starte den siste tiden.

Jeg fikk tatt batteriet utav og satt det til lading, og lånte en annen bil til å komme meg dit jeg skulle. Nå sent ikveld skulle jeg og samboeren levere den lånte bilen tilbake, og trengte da vår egen bil og for å komme oss hjem igjen. Batteriet hadde ladet seg opp rimelig bra, så jeg koblet det på og forsøkte å starte. Men det var like fult kul umulig å få start på bilen. Jeg prøvde en god stund, men ga til slutt opp. Bilen står ute i mørket i gaten, så jeg fikk ikke sjans til å gjøre så mye mer.

Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vere flere ting.. sjekk om bensinpumpa går først og fremst.. den skal gå et par sekunder akkurat når du slår på tenninga..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg skal sjekke det ikveld når jeg skal prøve på nytt. Men da jeg prøvde å starte et par ganger igår kveld, så var det litt bensinlukt rundt bilen etterpå, så det tyder vel på at den får bensin...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut pluggene og sjekk om de er nedsotede og dynket i bensin,i så fall tørk de og puss de rene. :) Så tester du om den starter da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.