#1 Skrevet Mars 2, 2008 Hei! temp måleren inni bilen har begynnt og leve sitt eget liv nå. Den går opp og ned til 90 grader selvom bilen er varm. Noen som har peil på hva dette kan komme av? Er dette noe jeg kan fikse selv uten tidenes største bilkunnskaper eller må den inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 2, 2008 Min har begynt med det samme egentlig, lurer på hva dette kan være :klø: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 2, 2008 Fungerer varmeapparat som det skal? trolig tempføler for instrumet som kødder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 2, 2008 tror da ac virker som den skal: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2008 Få tatt diagnose på bilene deres. Sansynligvis temp- føleren som kødder til signalet til viseren. SØK PÅ FORUMET ETTER G62 ELLER TEMPFØLER!!!!!!!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2008 Få tatt diagnose på bilene deres. Sansynligvis temp- føleren som kødder til signalet til viseren. SØK PÅ FORUMET ETTER G62 ELLER TEMPFØLER!!!!!!!!!!!! Standard feil, bytt den, koster vel ca 360kr på møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2008 Hatt samme feil selv. Bytta G62 føler og alt ble bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2008 Bare å skrive under på at bytte av G62 føler fikset biffen. Men det var sinnsykt trangt nedi der. Lite tips er å ikke glemme at det sitter en slik "festring"/klemme som holder føleren på plass. Denne var festet fra undersiden på min bil, noe som gjorde det enda mer knotete å få løsnet den og satt den på igjen. Renner ut ca 1,5 liter kjøleveske om noen skulle lure på det. Kjekt med noe i reserve og pass på at motoren ikke er varm siden kjølevesken på tross av navnet kjapt kommer opp i skoldetempratur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2009 (endret) temp måleren inni bilen har begynnt og leve sitt eget liv nå. Den går opp og ned til 90 grader selvom bilen er varm. Merker at dette av og til skjer på S6'n min også. Er denne G62 føleren et kjent problem på AAN motoren også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 24, 2009 Hvis det er samme føleren vi snakker om, så sitter den bak på motorblokka ikke sant? Den har jeg bytta et par ganger nå, ca 200,- på NBS. Og man slipper å søle kjøleveske dersom systemet er tett. Pass bare på at motoren er kald, slik at det ikke er noe trykk. Og skru igjen lokket godt, så holder vakumet i systemet kjølevesken på plass. En liten skrutrekker og 5 min, så er den bytta PS: Husk at o-ringen nedi der muligens kan sitte igjen, slik at du må pirke ut den gamle for å få den nye på plass igjen. (Kan fint fiskes ut med fingeren) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 24, 2009 Merker at dette av og til skjer på S6'n min også. Er denne G62 føleren er kjent problem på AAN motoren også? S6en har g62 den også, så høres ikke så altfor usannsyling ut.. uten at jeg har noen erfaring med det, men det er samme føleren så den feiler nok på samme måte. Og forrestn... strammer du g62 for hardt så kan det føre til at den sprekker etter hvert og du må ha ny etter unødvendig kort tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 24, 2009 Hadde samme problem som trådstarter med min A3 1.8T tidligere. Temperaturmåleren viste alt fra 60 til 90 grader selv om bilen var driftsvarm og forandret seg under kjøring. Skiftet termostaten her i jula og siden har tempraturen vært stabil dvs øker til 90 grader og holder seg der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 24, 2009 S6en har g62 den også, så høres ikke så altfor usannsyling ut.. uten at jeg har noen erfaring med det, men det er samme føleren så den feiler nok på samme måte. Og forrestn... strammer du g62 for hardt så kan det føre til at den sprekker etter hvert og du må ha ny etter unødvendig kort tid. Tror jeg prøver å bytte den da for å se om det hjeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 24, 2009 Du bør ta ut pluggen og se på den også. Høres jo mer ut som dårlig kontakt eller noe. Skru ut pluggen og tett igjen hullet med noe ymse slik at kjølevæske ikke kommer ut. Min funket ikke en stund, da var den full i varm olje etter litt forsiktig avfetting og lodding på nytt var den god som ny. Tror den koster over 500 spenn for tiden.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 17, 2009 (endret) Standard feil, bytt den, koster vel ca 360kr på møller Er denne lik på alle Audi/VW, så eg kan bare si på delelageret at eg skal ha en G62 Tempføler? Noen som har delenr på denne til S6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 17, 2009 Kan noen si, gjerne med bilde, hvor denne føler sitter på V6 2,5 tdi-motor. Har sjekket vagcat uten hell, heller ikke den ellers gode Bentley har noe å vise frem, da den er kun for us-modeller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 17, 2009 Hos meg så vil ikke tempen stige til mer enn 80 ca. Er det samma greia på Audi 100 2,3? Oljen er varm, og det er vannslangene og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 18, 2009 Merker at dette av og til skjer på S6'n min også. Er denne G62 føleren et kjent problem på AAN motoren også? Nei... Det er Multi Funksjons Giveren på S6'en. Koster 1500,- på Møller... Den gir også signal til AC om det er over 119grader, og også Self Check i samme tilfelle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 18, 2009 Er denne lik på alle Audi/VW, så eg kan bare si på delelageret at eg skal ha en G62 Tempføler? Noen som har delenr på denne til S6? G62 gir bare temp signal til ECU. På S6'en... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 19, 2009 (endret) Nei... Det er Multi Funksjons Giveren på S6'en. Koster 1500,- på Møller...Den gir også signal til AC om det er over 119grader, og også Self Check i samme tilfelle. Ok! Hmm... Har du delenr på denne da? Og hvor på motoren sitter den? Og skader det motoren om en bruker bilen og denne ikke fungerer helt som den skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 19, 2009 Ok! Hmm... Har du delenr på denne da? Og hvor på motoren sitter den? Og skader det motoren om en bruker bilen og denne ikke fungerer helt som den skal? 034 919 369 C Sitter på venstre side av motor. På vannrailen. Har fire pinner. Om du trekker den ut, skal du kun merke at tempmåleren din går i null. Ikke farlig å kjøre uten den, så lenge du ikke får motortemperatur på 119grader... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 21, 2009 034 919 369 C Sitter på venstre side av motor. På vannrailen. Har fire pinner. Om du trekker den ut, skal du kun merke at tempmåleren din går i null. Ikke farlig å kjøre uten den, så lenge du ikke får motortemperatur på 119grader... Ok! Takk for oppklarende svar, satser på ting ordner seg her da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 24, 2009 (endret) Når eg bytter G62 føleren eller Multi Funksjons Giveren må jeg da inn å slette feilkoder i etterkant for at alt skal fungere? Eller er det bare å bytte delene? Edit: Hjalp og bare bytte G62 føleren hos meg ihvertfall. Instrumentet ble helt fint etter det, rart men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...