Ble krasjet i.. krav har jeg?

Anbefalte innlegg

Ble kjørt på av en eldra mann på 75 i en rundkjøring.. Han har innrømmet at det var hans feil og skademelding ble fylt ut på stedet..

Men når jeg sender bilen på taksering, kan jeg få beløpet utbetalt, eller må jeg ha den på verksted? Tenker på delene jeg trenger, da jeg får de billigere enn det verkstedene tar for de.. Ta kan jeg samtidig bytte fanger tenkte jeg.. Ble dør/hjulbue/bakskjerm/felg/bakfanger som ble tatt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel få utbetalt penger tror jeg.. Jeg fikk dette når jeg hadde innbrudd i bilen. men de trakk for ett eller annet siden jeg skulle gjøre det selv.

vet ikke hvordan det er med kollisjon med tanke på om de er redd for noe har skjedd med bilen og la en ikke "fagmann" rep. den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble kjørt på av en eldra mann på 75 i en rundkjøring.. Han har innrømmet at det var hans feil og skademelding ble fylt ut på stedet..

Men når jeg sender bilen på taksering, kan jeg få beløpet utbetalt, eller må jeg ha den på verksted? Tenker på delene jeg trenger, da jeg får de billigere enn det verkstedene tar for de.. Ta kan jeg samtidig bytte fanger tenkte jeg.. Ble dør/hjulbue/bakskjerm/felg/bakfanger som ble tatt...

Bare å få forsikringselskapet til å ta en takst på skaden også kan du velge om den skal reppes eller om du vil ha pengene ut. Er helt og holdent opp til deg, så lenge motparten har det helle og fulle ansvar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, du kan utbedre skadene selv. Bare husk på at timesbetalingen for arbeidet da blir vesentlig mindre, rundt 100 kr. pr. time. Du vil med andre ord ikke få utbetalt det som skaden ble taksert til.

Bare ta med dette i beregningen, slik at du ikke går på en smell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo eventuelt høre med verkstedet om de kan bestille inn stylingfangeren istedet for den du har. det har gått fint for flere kompiser av meg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, du kan utbedre skadene selv. Bare husk på at timesbetalingen for arbeidet da blir vesentlig mindre, rundt 100 kr. pr. time. Du vil med andre ord ikke få utbetalt det som skaden ble taksert til.

Da er det forskjellig praksis ute å går her, de 2 gangen jeg har hatt skader på henholdsvis 3200,- og 7000,- så er dette den summen som eit verksted/takstmann har taksert det til og det er den jeg har fått utbetalt. Kan det være for at summen er såpass liten? eller?

Jeg har gjensidige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100kr i timen?? Når det koster 1000,- hos merkeverksted??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100kr i timen?? Når det koster 1000,- hos merkeverksted??

du får ikke fullprisen dems.. lurer på om jeg fikk halvparten minus mva når søplebilen rygga på civicen min for noen år siden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk takst på 32000kr, å 23000kr i kontantoppgjør. dem trekker eventuelt av på takst om det er mulig å bruke brukte deler. men det avhenger av skader og alder på bil. For min del var det 23 000 eller kondemnering av biln. kom på rundt 4 - 5000 å fikse skadene så gikk jo i pluss kan man si:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk takst på 32000kr, å 23000kr i kontantoppgjør. dem trekker eventuelt av på takst om det er mulig å bruke brukte deler. men det avhenger av skader og alder på bil. For min del var det 23 000 eller kondemnering av biln. kom på rundt 4 - 5000 å fikse skadene så gikk jo i pluss kan man si:)

hmm.. det med brukte deler er vel ikke noe de kan kreve vel.. med mindre man ikke kan oppdrive nytt..

aldri vært borti de gangene jeg har fått skadeoppgjør fordi noen har forvoldt min bil : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, reglene er slik at delene som byttes kan må være "tilsvarende" de deler som satt på bilen, altså brukte. Jeg tror også at det er forskjellig praksis ute å går her, jeg fikk jo fullt oppgjør for Passaten i fjor høst. Og så fremt skaden ikke er gjort av deg så kan de heller ikke kreve å beholde vraket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært og hørt med en oppretter/lakkerer.. Han kunne bestille en annen fanger, men jeg måtte betale mellomlegget mellom den fangeren som satt på og den jeg vil ha.. Trodde ikke det hadde noe å si når jeg må ha ny uansett jeg.. Og begge er orginal deler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når min Audi 100 C4 blei påkjørt fikk jeg 3 alternativ, 1 Reparert, 2 ca 35k i kontanter og fikse skadene selv, 3 fikk bilen kondemnert og mottokk 55k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når min Audi 100 C4 blei påkjørt fikk jeg 3 alternativ, 1 Reparert, 2 ca 35k i kontanter og fikse skadene selv, 3 fikk bilen kondemnert og mottokk 55k.

Hva ville reperasjonen ha kostet?

Hadde du mulighet for å kjøpe tilbake vraket etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ville reperasjonen ha kostet?

Hadde du mulighet for å kjøpe tilbake vraket etterpå?

Man kan vel alltid kjøpe vraket tilbake får vrakpanten... Var i hvertfall det jeg gjorde da jeg ble påkjørt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel sånn at du får taksten minus moms når du tar ut kontantoppgjør istedet for reprasjon.

Feks takstpå 10000, så får du 7500 om du velger å ta pengene istedet for.

Sånn var det iallefall før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.