#1 Skrevet Mars 3, 2008 Har montert alt i motor romme å nå som jeg skulle starte var det ingen gnist! Detter er en 89mod coupe quattro med en 20v 7a motor . Har sjekka alt av ledninger å det stemmer men får ikke knist alt annet "stemmer" også men det er tilog med målt så at det er strømm over coil bytta teningsmodul og plugg ledninger så nå er jeg helt blank! kan det være at bilen har fått ny motor å at den har stått soppas lenge uten batt at jeg må reise på bilverksted å tilbaksetille noe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2008 Sjekk jording til coilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2008 Sjekk triggersignalet til coilen. Hjelper ikke om det er strøm der, dersom den ikke blir "løst ut". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2008 Sjekk triggersignalet til coilen.Hjelper ikke om det er strøm der, dersom den ikke blir "løst ut". Hvordan får jeg sjekka det? (har også signal ut ifra coil ledningen) gnistra som bare det men blir ikke noe på plugga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 7, 2008 er det fordeler på 7a motoren? i tilfelle kan jo fordelerlokket/rotoren være gåen iom at du sier du har gnist på ledningen ut ifra coilen men at det stopper der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 7, 2008 Da ligger problemet ditt i fordeleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2008 -Triggersensor , gir signal til ECU om når 1syl er i dødpunkt -Hallgiver, sender et 5Volt signal med kutt før første syl -Rpm sensor , Sender signal om motorens rpm , MÅ være over 25rpm for å få start -Rotor , sjekk den for skader. -Fordelerlokk.... , sjekk at det sitter godt , og at fritt for dritt , sjekkat det er rett fordeler lokk..... finnes forskjellige -Pluggene... er bytta? kan være greit å bytte de også hvis motoren har stått lenge Dette er det jeg ville begynnt å sjekka Alle disse må være i orden for å få gnist/start..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2008 har satt den på et verksted nå de de skal sjekke alt det Er redd for at styreenheten er gått til Helv... De har kjørt diagnostikk å fikk bare ukjente feilkoder. Så skal sjekkke om det funker med en ny/brukt styrenehet Er det non som har en ligende har finni en på høgger men er laaangt unna Tusen takk for alle svar/hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 10, 2008 Dele nr er : 893906266D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 10, 2008 Har en 7A hjerne liggende!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...