#1 Skrevet Mars 3, 2008 For nøyaktig en time siden kjørte jeg hjem fra videon. Får rødt lys og i det jeg kjører ut poffer det fra motorrommet og pøser ut hvitrøyk fra eksosen. Netopp byttet motor. Nå har jeg ikke turbotrykk. Bilen er og tom for olje. Noe den ikke var tiligere i dag. Motorn starter og går. Rimelig frustrert og en smule lei passat! Noen som vet hva som har skejdd? Mvh. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2008 Puff'et, at du ikke har turbotrykk, og hvitrøyken høres mest ut som en luftslange etter turboen som har hoppet av. Utblåset fra turboen, og på IC'en er vanlige steder. Men at den plutselig er tom for olje høres jo ikke helt bra ut. Spørs bare om det er en sammenheng da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1062213&highlight=hvit+r%F8yk#post1062213 Har flere likeheter med denne tråden. Håper det kun er turboen. Begynner bli en dyr "billigbil" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2008 Turboen er mos. Kermatdi som er løsningen? Eller bare en vanlig bytteturbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2008 Turboen er mos. Kermatdi som er løsningen? Eller bare en vanlig bytteturbo? Du har demontert og sett selv at den er skikkelig ødelagt? Jeg kjøpte bytteturbo fra GIK Turboteknik, kan absolutt anbefale de. Gode priser (spesielt i Sverige) og tidenes beste kundeservice. Disse folka sitter med masse erfaring og kompetanse som ikke er lett å oppdrive andre steder. Får også oppgradert turbo derfra hvis du vil ha det, men det koster jo litt ekstra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2008 Ja demontert nok til og se at ting er langt frå sånn det skal være. Får ta en ringerunde nå. Blir nok GIK har lest mye positivt om de. Har jo en ny kkk kp39a turbo men denne er litt liten og ser ut som at den kan bli vrien til og passe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 4, 2008 Ny turbo kjøpt fra høgger i sverige. 2200,- Lyst til og prøve en fra kermatdi men har ikke penger til det i skrivene stund. Så da passa det seg bra med en billig en fra søtabror. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 9, 2008 Sliter litt med demonteringa av turboen. Må motoren løftes? Alt er løst men får den fortsatt ikke ut: flau :: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...