Anbefalte innlegg

Caddy har jo bladfjører bak. Har funnet senkefjør til å ha forran på 50 og 45mm. Men hva gjør jeg bak? Kan jo ikke ha Volvo 240stuk heller : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snur bladfjærene, i hele fronten bruker du Polo deler:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snur bladfjærene, i hele fronten bruker du Polo deler:P

 

Ja veit at jeg bruker polodeler forran. Dvs fanger'n er anderledes ;) Trenger vel ikke mer enn 45/50mm senk forran?

 

Og hvor lav blir den av å snu bladfjørene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nå at fjøra ligger over akselen orginalt. Så er jo bare å lage klosser? Men får man ikke kjøpt noe "kit" til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det enkleste er bare og flytte akselen oppå fjørene.. har jeg gjort på min.. kan godt ta noen bilder til deg i morgen, så kan du se hvordan jeg har gjort det. ang. frontfanger, passer seat cordoba, eller hva den heter. her er etpar bilde av min:

caddy.jpg

caddy2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seat Ibiza/Cordoba stylingfangere funker foran, siden fronten er den samme. Caddy er jo en Seat Inca med VW-merker, og Inca er en Ibiza kassebil.

 

Det finnes også TÜV-godkjente senkesett til bakakselen, men jeg greier ikke å huske hvem som lager dette. Jeg vet at navnet finnes i arkivene her på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

powerzone skaffet tuv godkjente sett bak når de holdt på, men kom på nesten 12 laken..

har foresten en lik fanger som den som står på bilen på bilde liggende hvis du vil ha...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja. Den var jo GRISELAV :P Kikka under istad og så at det enkleste er å løfte akselen oppå. Men hvor mye senk har du forran der?

 

Noe fanger og slikt skal jeg ikke ha. Men hadde vært greit å ha den litt lavere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klosser er bare no dritt,fjær blad knekker osv...gjør som folka her sier,legg akslingen oppå fjærpakka...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal en bil som har akselen under fjærpakka bli lavere når man monterer klosser?

 

Jeg hadde et komplett understell fra SAT-Autosport (med TÜV) på Caddy 9KVF'en jeg hadde før. De lager to løsinger for bakakselen:

 

1) Omsmidde bladfjærer.

 

2) Festebraketter for å legge akselen oppå fjærpakka (dette hadde jeg).

 

Til sistnevnte fulgte det med nye oppheng til fjærpakkene i bakkant (to høyder å velge mellom på nedre festepunkt). Dette kan du dog enkelt lage selv - gjerne lengre enn de originale, da bilen blir veldig mye lavere bak når man legger akselen oppå fjærpakka. Da bør man ha gewinde foran om det skal stå i stil. Men med egenkonstruerte bakre innfestinger (shackles) kan du enkelt justere inn ønsket høyde, slik at det passer med senkinga foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja. Den var jo GRISELAV :P Kikka under istad og så at det enkleste er å løfte akselen oppå. Men hvor mye senk har du forran der?

 

Noe fanger og slikt skal jeg ikke ha. Men hadde vært greit å ha den litt lavere...

 

 

på bildet sitter det 60mm senk til polo på org dempere. det var ikke no suksess, for bånnet demperene..

kjører nå med 70mm fjører til golf 2 på dempere fra polo, da disse demperene er litt kortere, og bunner ikke, og golf fjørene er noe stivere.

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal en bil som har akselen under fjærpakka bli lavere når man monterer klosser?

 

 

Det lurte jeg på å, jeg som surra :P

 

Ser ikke ut som SAT har noe nå lengre?

 

Til sistnevnte fulgte det med nye oppheng til fjærpakkene i bakkant (to høyder å velge mellom på nedre festepunkt). Dette kan du dog enkelt lage selv - gjerne lengre enn de originale, da bilen blir veldig mye lavere bak når man legger akselen oppå fjærpakka. Da bør man ha gewinde foran om det skal stå i stil. Men med egenkonstruerte bakre innfestinger (shackles) kan du enkelt justere inn ønsket høyde, slik at det passer med senkinga foran.

 

Hørtes ut som en grei løsning.. Bare å legge akselen oppå, og lage meg nye shackles i bakkant.. Vil tro 45mm senk holder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du legger akselen opppå blir de org demperene for lange.. må lage til noen nye fester, eller få takk i noen andre.. jeg har laget nye fester, men det er kortere dempere og få. husker jeg fant ut hva som passer, men husker det bare ikke..:( men er enkelt å sveise på noen nye fester og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du legger akselen opppå blir de org demperene for lange.. må lage til noen nye fester, eller få takk i noen andre.. jeg har laget nye fester, men det er kortere dempere og få. husker jeg fant ut hva som passer, men husker det bare ikke..:( men er enkelt å sveise på noen nye fester og.

 

Se om du finner det ut da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit at folk ofte har brukt Konier til Boble (ikke 02/03). Disse er i alle fall korte nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der fikk du svaret:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit at folk ofte har brukt Konier til Boble (ikke 02/03). Disse er i alle fall korte nok.

 

2000 modell boble ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil ha det godkjent har FK et sett som er justerbart foran og kommer med braketter og distanseklosser bak.

FKVW17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det jeg tenker på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det jeg tenker på.

 

Er ikke det nye typen caddy ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caddy 2 står det, 9kv. Den det er bilde av over her.

Caddy 3 er nyeste type basert på Touran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caddy 2 står det, 9kv. Den det er bilde av over her.

Caddy 3 er nyeste type basert på Touran.

 

Oja. Akkurat. Men bildet er ilustrasjonsbilde da? Fins det noe bilde av det settet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000 modell boble ?

 

Mente gamle Type 1 (det er jo tross alt det som er Boble;)) med torsonsfjæring. Nå er ikke jeg så inne i luftverdenen at jeg veit om det er ulik dimensjon på demperinnfestingene fra årsmodell til årsmodell (en og annen endring fom. modellår 1962). Det enkleste og sikreste er å måle bredden på innfestinga på Caddyen og diameteren på bolten i hylsa og så ringe f.eks. Hot-shop eller Unneberg bil og be de måle innfestinga på Bobledemperen.

 

Alternativet er å sende en PM til Anders Grytten og spørre om han hadde kunnet være så snill å oppgi delenummeret på Koni-demperne han har bak på Caddyen sin. Deretter kontakter du Rodin og nyter godt av klubbrabatten vår: ja :!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt fysen på gewinde fra FK jeg... sku bare sett noe bilde eller noen som har det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.