Fjerne 16 år gammelt klistremerke

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så sliter jeg med å få fjerne et klistremerke som har sittet på bilen siden den var ny.

Merket sitter nederst på innsiden av bakruten, så det er utrolig vansklig å komme til ordentlig.

Merket er en slags reklame for Procon-Ten-systemet i bilen, men det ser ur som forrige eier har prøvd å vaske det bort eller noe, for det er ikke pent!

Har sittet å pelt litt på det, men det kommer av bare ørsmå flak av gangen.

 

Noen som har noen måter å få fjernet merket? fks noe som får limet til å slippe ruta?

(Et par cm over merket er varmetrådene, så må ikke ødelegge disse)

 

Bilde av forferdligheten: bh : :

 

DSC01162.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke bruke svak varme for å få det mykere og så skrape det av? Tar vel selvfølgelig bort hattehylla..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føner/varmepistol gjør limet mer medgjørlig samtidig som selve merket blir mykt og ikke ryker i småbiter når du drar det av. For å fjerne limrester kan du f.eks bruke aceton på ei fille :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk varmepistol er vel d beste,men varm forsiktig.Jeg brukte White sprit til å fjerne restene av limet.Har fjernet alle klistermerkene på MC-min og brukte den metoden, men vær tålmodig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citrus rens tar jo alt av lim, den burde iallefall fjerne det som blir igjen av rester. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tar du enkelt med ei vindusskrape type barberblad. Greit at vinduet er litt varmt sånn at det er litt mer medgjørlig - men ville IKKE anbefalt varmepistol, det er lett at noe går galt som f.eks at du mister den på hattehylla, i setet, holder litt for lenge mot vinduet osv. Sett heller bilen i sola, og bruk skrape og sitrusrens etterpå. WD40 er også genialt til fjerning av limrester.

vindusskrape.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmepistol fra utsiden da for å unngå å gjøre skader innvendig;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tar du enkelt med ei vindusskrape type barberblad. Greit at vinduet er litt varmt sånn at det er litt mer medgjørlig - men ville IKKE anbefalt varmepistol, det er lett at noe går galt som f.eks at du mister den på hattehylla, i setet, holder litt for lenge mot vinduet osv. Sett heller bilen i sola, og bruk skrape og sitrusrens etterpå. WD40 er også genialt til fjerning av limrester.

 

skrape på en slik buet rute fører bare til mere skade enn nytte... citrus rens og aceton er det som gjelder i dette tilfellet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

varme,plastskrape og silikonfjerner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på dette selv.. Ikke et vondt ord om Østfold, men

 

SKOLT AUTO FREDRIKSTAD

 

Bør fjernes :P Det jeg lurer på er hvor mye skraping og citrus rens varmetrådene i bakruta tåler.... Noen som har peil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trådene tåler 'ingenting' av metall, men kjemisk tror jeg du skal ha problemer med å skade de!

Som limfjerner er også Ronson lighterbensin fantastisk, men lurt med god ventliasjon og ikke åpen flamme! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.