Erfaringer rundt luftfilter i TDI

Anbefalte innlegg

Hei! Hva merner folk om type luftfilter som passer best/gir best lyd på en TDI? Monterte følgende filter på min Passat 1,9 TDI i helgen:

P3010401.jpg

260 mm, så er stoort, og i stål så får en fresk lyd! Men synes den kanskje er litt for "hørbar" ved lave turtall og slikt, at det bare på en måte "hvisker" under panseret :P

Andre filter som kan anbefales, evt tilbakemeldinger :)

Noen som kan si meg hva som er best å gjøre med den luftslangen som henger løst i y-leddet der? Få det inn på hovedfilter, eller sette på et åndingsfilter?

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke filtre som lager lyden. Kommer ann på kor "tett" filtre er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

filteret lager ikke lyd. men et orginal filter demper en del at motorlyden og sugelyden. har selv åpent filter på diesel. vurderer å ta dette av pga støyet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet jo at det ikke er filteret som lager lyden, er ikke det som er tema her, du vil få en forskjellig lyd avhengig av størrelse, type (stål, bomull etc) og tetthet som du sier.

Det jeg er ute etter er om hva andres erfaringer med luftfilter i TDI, og det jeg spurte om med den luftslangen i y-leddet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde åpent filter på min 130 hk tdi. Det satt på i 2 km så kasta eg det. Værste lyden eg har hørt. Fysj.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte lenge med KN på min 1,9 90hk. Fant mye sandkorn i innsuget en stund etterpå, siden har jeg ikke kjøpt "trimfilter".

Greit å slippe støyen sålenge man har mulighet til å kjøre orginalt filter og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt gode erfaringer? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du kasta bort ukelønna di.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt 50000km med innsatsfilter, en anelse mer turbosus en med papirfilter. 0 problemer.

Har selv ikke noe særlig sansen for åpent filter på relativt std motor. Trekker garantert varmere luft enn det originale i boksen. Gå for innsatsfilter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips på hvor det kan fåes tak i rimelig? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste bilrekvesitabutikkene kan nok bestille det inn. Ellers så har du Kollevold f.eks. som selger KN_filtre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være litt lyd og da! Tøft det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.