Demontering av midtkonsoll S6 c4

Anbefalte innlegg

Etter vannlekasje i dørken på førersiden må jeg brette hele gulvmatten til side for å feilsøke. Får å få dette til må jeg ut med seter og midtkonsoll. Er det mye arbeid?? Noen plasser med tegniger over demontering, Slik at jeg ikke bruker 5 ganger så lang tid får å finne skruer.

Møller er kanskje behjelpelig med tegninger?? Noen erfaringer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det vått foran eller bak på førersiden?

er det foran er det sikkert at dreneringen er tett foran i motorrommet. under dekselet. da renner vannet rett ned på pedalene dine.

er det bak er det mest sansynligvis pakningene i døren som lekker litt

så tror ikke du må ut med setene for og klare dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er på førersiden. Ikke på passasjerside foran eller bak.

Har tatt av dekslet for vannkassen i motorrommet. Spylte med vann i kassen. Fant et dreneringshull på høyre siden av vannkassen. Vannen rant fritt ned på bakken. Er det flere dreneringshull?? Noen midt på i vannkassen under vifte??

Fikk løftet matten litt opp, tørket gulvet og sprutet vann i vannkassen takluke, dører, vindu. Men det kom ikke vann inn. Planen er å strippe førersiden for matten.Tørke opp alt vann. Tegne strek med kritt rund på karoseriet på førersiden innvendig. La det renne vann på bil i en time, for deretter å prøve å lokalisere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyv setet så langt bak som det går. Setet glir i en skinne på hver side bak, og en skinne på midten foran. I enden på skiven forran sitter det en lås - enten en skrue eller et klips - som du må fjerne. I bakenden på sideskinnene er det noen plast-dingser som du må skru løs. Sitter med en skrue hver og er lett å få øye på nede på gulvet foran baksetet.

Midtkonsollen er rimelig mye jobb å få ut, så det ville jeg prøvd å unngå hvis jeg var deg. Skruene til denne sitter skjult under små lokk som du må vippe av med en liten flat skrutrekker, og det sitter også skruer under håndbrekket (tror jeg) og under girspakmansjetten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg Haynes bokaBiltema, der står det hvordan man demonter/monter stort sett alt, med illusrasjon! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er på førersiden. Ikke på passasjerside foran eller bak.

Har tatt av dekslet for vannkassen i motorrommet. Spylte med vann i kassen. Fant et dreneringshull på høyre siden av vannkassen. Vannen rant fritt ned på bakken. Er det flere dreneringshull?? Noen midt på i vannkassen under vifte??

Fikk løftet matten litt opp, tørket gulvet og sprutet vann i vannkassen takluke, dører, vindu. Men det kom ikke vann inn. Planen er å strippe førersiden for matten.Tørke opp alt vann. Tegne strek med kritt rund på karoseriet på førersiden innvendig. La det renne vann på bil i en time, for deretter å prøve å lokalisere.

okey, men er det ikke et drenerings hull midt på? i dærre vifte greia. tror det var dær vannet som kommer på pedalene renner inn. men er ikke sikker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Må undersøke vannkassa for å finne evt. drenering i midten av kassa under vifta. Fant drenering ved sikringsbok og en på høyre side. Noen som kan bekrefteat det er en på midten av vannkassa??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja d skulle vist være drenering på midten under viftekassa:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du kan så vidt kjenne den mellom viftekassa og tannstanga med tynne fingre, men det er lettere å stake opp fra innsiden av viftekassa. Er det ikke noe vann oppi der, er ikke dét problemet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan komme inn vann helt ut til venstre mot forskjermen der torpedoen og A - stolpen møtes.

Platene er laget slik at det dannes en liten kanal inn til den forsterkningen (bjelken) som ligger under frontruta. Vannet vil da dryppe ned helt i front av "støtta" for venstrebeinet ditt.

Denne kanalen er tettet med karoserikitt men med årenes løp kan mye skje, særlig om bilen har vært skadet.

Du ser dit helt i bakkant under feste til panser og det skal ikke mye vann til før det kommer inn til kupeen der i fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.