#1 Skrevet Mars 4, 2008 Har en bora 110hk tdi som turboen kutter på når det er noen minus grader ute, når jeg har kjørt den litt og stopper den og strarter den igjen så drar den normalt.. hva kan dette være??? Det jeg syntes er rart er at det bare er sånn når det er på minus på grade stokken ute.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2008 sjekk vakumslangene til wastegate og egr ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2008 bilen din går inn i en type nødmodus,jeg tror kaansje det kan være en elektronisk feil...hadde tatt meg en tur til nærmeste vw verksted,og fått de til å kjørt en test.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2008 Magnetventilen for turbotrykksregulering, lekasjer i vakumslangene for turbotrykksregulering eller at staget på vakumregulatoren/wastegate på turboen er kokset/rusten og går tregt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2008 takker for svar. får ta og sjekke litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 6, 2008 Har hatt ganske nøyaktig samme problem no på min 115hk tdi. Men fungerer fint no etter eg blåste reine alle vacum slangane igår. Men ikkje lett å sei om det kun var det som gjorde det då det er en ganske periodisk feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2008 Bilen har bare blitt værre og værre.. kutter når den får litt press og kommer ikke igjen før jeg stopper bil eg strarter den igjen.. har byttet n75 ventilen men det hjalp ikke.. Leste av feilkoder på den og fikk opp: 17965 Change pressure control Posetive deviation P1557-35-10 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 2, 2008 Ja var ikkje nok med vacum slangane med meg allikevel. Så har framdeles problemet. Men med meg er trykket heilt vekk no. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 2, 2008 Bilen har bare blitt værre og værre.. kutter når den får litt press og kommer ikke igjen før jeg stopper bil eg strarter den igjen.. har byttet n75 ventilen men det hjalp ikke.. Leste av feilkoder på den og fikk opp:17965 Change pressure control Posetive deviation P1557-35-10 ikke sikker, men du har ikke sprekk i en turbo slange? Det er jo noe med trykket som tuller.. noe som styrer det evt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 2, 2008 røyk veldig svart røyk av min golf iv tdi en gang det var sprekk i et trykk rør, og gikk i nødmodus.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2008 ikke sikker, men du har ikke sprekk i en turbo slange? Det er jo noe med trykket som tuller.. noe som styrer det evt. Har akkurat samme problem.. men kan vel ikke være sprekk i slange? Da ville vi vel aldri fått noe trykk? Den går jo som normalt, helt til plutselig alt trykk er borte..stoppe bilen, og starte den igjen med en gang så er alt tipp topp igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 8, 2008 Har sjekket en del på tdiclub.com nå og der fant jeg følgende om min feilkode: Boost Deviation Positive means you have a N75 that's bad/malfunctioning, actuator that's leaking, bad vacuum lines, or a sticky turbo. n75 har jeg bytta så den er det ikke. actuaor er den vakum klokka som sitter på turboen, tok av slangen på n75 som går til klokka på tuboen idag og da fikk jeg litt sjokk, prøvde og blåse inn og ut i slangen og da hørte jeg surkle lyd fra klokka og når jeg dro til meg skikkelig med luft fikk jag vann i munnen: bh : så den blir bestilt i morgen og kanskje det er den som er feil gitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 8, 2008 Eg skifta denne klokka idag og har turbo i massevis nå! Men kan trøste deg med at denne får en ikkje kjøpt løst. Så eg kjøpte meg like godt en brukt turbo som ikkje var gått så mykje slik eg har en liggande når eg trenger det. Tok berre av klokka og montertet den på ca en times tid og alt fungerer som før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 9, 2008 fikk høre at jeg ikke fikk kjøpt den løst jeg oxo. har funnet i usa så venter på svar om frakt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 9, 2008 Eg betalte 2500kr for en brukt turbo som var gått 50 000. Så då har eg også turbo til seinare om eg trenger det og bruker berre klokka fra den no. Om du ikkje finner til din bil så er det andre biler som har samme turbo. Min kom fra en sharan. Trøndelag bildeler har en til en beetle som er gått 7000km. Men her er det ei lita skade på vakumklokka. (røret som slanger er festa på er litt skeiv) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 9, 2008 Kjøp deg 245 Diesel i stelle, mye bedre det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 9, 2008 Stian: Da skal jeg ringe dit i morgen og sjekke.. Ole K da..hehe får ta deg en tur en dag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 12, 2008 Igår ble det nok sendt en turbo fra tronhheim som bare har gått 7000km så da får jrg prøvr det oxo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 12, 2008 Gjøra det vettu! Bor ikke så langt unna je el da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 16, 2008 Igår ble det nok sendt en turbo fra tronhheim som bare har gått 7000km så da får jrg prøvr det oxo.. Har du byttet enda? Er spent på resultat da jeg har en Sharan 115 hk pd med samma oppførsel... Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 16, 2008 fikk turbo igår, men der var jo nippelen til vakumklokka knekt av: bh : har bestilt en fra usa idag, så håper den kommer fort.. får meg kanskje en brukt en som jeg skal prøve en dag oxo av en kompis..han må bare sjekke at det er lik først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 16, 2008 Eg skreiv jo til deg litt tidligare her at den andre turboen som trøndelagbildeler hadde så var den pinnen litt skeiv. Eg fekk bilder av dei to turboane dei hadde før eg kjøpte og valte då den uten skade. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 16, 2008 at den var skeiv ja.. når jeg snakka med dem så sa dem det oxo og at det bare var det.. men når jeg fikk den var hele nippelen borte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 16, 2008 Aha, da var det straks en del verre! Men den du bestilte i fra usa, var den dyr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 16, 2008 tenkte jeg kunne få noen til å lodde på en ny nippel, men er redd det er noe inni den som ikke tåler det. den jeg bestilte ble det litt over 400 for med frakt.. vet ikke hvordan kvaliteten er på den men.. tdiparts.com har dem oxo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...