#1 Skrevet Mars 5, 2008 Har 2 problemer med GeeSixty'n som jeg helst skulle ha fått en løsning på fortest mulig. #1: Bremsepedalen er helt hard og har så å si null virkning når jeg bremser, men i stad var den ganske myk og funket knapt da heller. ABS-lampe og håndbrekkslampe lyser hele tiden (håndbrekkslampa kan være koblet feil, men ikke sjekket ut dette). Noen som har noen formening om hva jeg bør sjekke? #2: Giringa er heller ikke så god. For å få den i første og andre, må jeg trykke ned reverssperra og dytte girspaken mot venstre, altså der revers egentlig er, for å få den i gir. Reversen er også vanskelig/helt umulig å finne, og må ha flaks skal du få lirket bilen i revers. Noen som har noen tips til hvordan dette skal justeres, og hvilke justeringer jeg må justere på for å få det riktig? Mads Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2008 Er bremsene skikkelig luftet? Er det akkumulator eller vakum bremsekraftforsterker? Giroverføringen må justeres. Løsne muttrene der som wirene er festet i kassen og prøv og feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2008 Dielselgeek hadde en fin guide for å juster inn girene..men den er fjernet fra siden deres men er noe sånn som at du går frem på kassen og løsner skruene. så finner du første gir og skrur til ene skruen og justerer inn resten på den andre.. eller noe.. husker ikke helt men all justeringen er på wirene på kassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2008 Ta ett og ett gir, eller mener du at det holder kun med å finne førstegir, så skru inn resten og vips har man alle girene funksjonable? Er bremsene skikkelig luftet? Er det akkumulator eller vakum bremsekraftforsterker? Giroverføringen må justeres. Løsne muttrene der som wirene er festet i kassen og prøv og feil. Regner nesten med at bremsene er skikkelig luftet, men ikke sjekket dette da jeg egentlig tar det som en selvfølge. Men skal skifte all bremsevæske og lufte ut en dag, så får jeg sett om det kan være det. At de må justeres, det er det ikke tvil om: rolleyes Lurte bare på om noen hadde en fin DIY på hvordan dette skulle gjøres, eventuelt tips om hvordan folk tror det må justeres med de symptonene som jeg har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2008 Problemet med giroverføringene er nå ute av verden. Men, det gjenstår fortsatt problemene med bremsene. Fylte på igjen masse bremsevæske i dag, og har da ihvertfall bremser nå. Fylte på for å se om det lekker noe/hvor mye det lekker. Vet forresten ikke om det er akkumulator eller vakum-bremsekraftforsterker, men hørte pumpa jobbet bra i motorrommet etter at jeg fylte på bremsevæske og pumpet bremsepedalen litt, samt at jeg merket at det ristet i pedalen i samspill med lyden når jeg tråkket inn pedalen. Dette må da tyde på at alt av bremser er i orden, vel, og at er det noe galt, så må det vel være en lekkasje et sted? Bremsene funket jo bra når jeg fikk på bremsevæske igjen, bortsett fra at det var litt myk pedal siden jeg ikke luftet de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 7, 2008 Hvis du hørte en motor som gikk har du akkumulator bremsekraftforsterker. Da er det en elektrisk motor som driver en pumpe som fyller bremsevæske til ett visst trykk inn i en liten flaske. Hvis du har en sånn stor vakum klokke som er på golf 1 f.eks, så har du da vakum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 7, 2008 Ah, oki. Er elektrisk pumpe er, ikke noe vakum. Er derfor det også er litt fremmed for meg som kun har hatt vakumbremser før, så vet ikke helt hva jeg skal se etter. Finner vel kanskje ut mer når jeg får bilen på bukken. Bare å komme med forslag til hva som kan være galt, uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...