Anbefalte innlegg

Innimellom må jeg kjøre i rushen inn til Oslo, og da sitter jeg å "clutcher" hele tiden. Jeg lurer derfor å om neste bil bør ha automat. DSG hører jo bra ut, men er det noen som har erfaring med hvordan den er i køkjøring/mye start og stopp?

 

Andre erfaring og tips om DSG?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innimellom må jeg kjøre i rushen inn til Oslo, og da sitter jeg å "clutcher" hele tiden. Jeg lurer derfor å om neste bil bør ha automat. DSG hører jo bra ut, men er det noen som har erfaring med hvordan den er i køkjøring/mye start og stopp?

 

Andre erfaring og tips om DSG?

 

Vil anbefale deg å prøve en selv, men i utgangspunktet er nok DSG`en litt bråere ved igangsetting sammenlignet med vanlig Tiptronic.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har DSG på min Golf V Tdi og jeg må ha foten på bremsen på flater for ellers går bilen fremover.. så det er det eneste.. mine foreldre sine mercedeser er mere behagelig i kø men ikke sånn at jeg hadde betalt 200K mere for en bil :D

 

Ellers kan du stoppe midt i en bakke, hogge inn bremsen og slippe den og bilen står i ro på flekken sin

 

JEg er hvertfall automat frelst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo legge til at når en trår på bremsen på en bil med DSG, så frir kassa med en gang...ergo så er det ikke noe problem med køkjøring

 

DSG funker krutt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte budbil i Oslo med min Touran i 1.5 år og den savnes hver gang jeg står i kø og småkjøring nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Touran 2.0 Tdi med DSG , anbefales på det sterkeste, køkjøring er blitt en drøm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttig info. Det virker som DSG er det riktige til mitt bruk: 50 000km/år så jeg bør ikke brenne av mer drivstoff enn nødvendig, og noe køkjøring innimellom.

 

Jeg må nok prøve en.

 

Jeg ser det er litt prisforskjell på 140hk og 170 hk, og at en chiper en 140hk til 170hk/360Nm. Det er vel strengt tatt 10nm mer enn hva DSG er beregnet for, men det går kanskje greit?

 

Er det noen grunn til å kjøpe (å betale mer for) en 170hk, fremfor en 140hk som chippes?

 

Jeg kjører innimellom strekk på inntil 100 mil. Hvordan er Golf og Touran på langtur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttig info. Det virker som DSG er det riktige til mitt bruk: 50 000km/år så jeg bør ikke brenne av mer drivstoff enn nødvendig, og noe køkjøring innimellom.

 

Jeg må nok prøve en.

 

Jeg ser det er litt prisforskjell på 140hk og 170 hk, og at en chiper en 140hk til 170hk/360Nm. Det er vel strengt tatt 10nm mer enn hva DSG er beregnet for, men det går kanskje greit?

 

Er det noen grunn til å kjøpe (å betale mer for) en 170hk, fremfor en 140hk som chippes?

 

Jeg kjører innimellom strekk på inntil 100 mil. Hvordan er Golf og Touran på langtur?

 

Hadde kanskje kjøpt 170 om du må ha så mye hk, liksom litt lettere om det skjer noe etter chipping.. :)

 

Veldig hatt en del dagsturer på 70-90 mil og en på 120 som det lengste... Ble litt sliten men tror ikke det er mange andre like biler som hadde vært bedre.. Og kjørte jo masse pga budbilkjøringen og veldig fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.