#1 Skrevet Mars 5, 2008 Tenkte jeg skulle få bilen litt nærmere bakken og bedre kjøreegenskaper. Men det er visst ikke enkelt å finne senkefjører til denne. Eibach som jeg egentlig kunne tenkt meg lager ikke. H&R har et sett som er til V6 quattro. Var redd jeg skulle få problemer på BT ved godkjenning. NBS har et weitec sett, men det var sefølgelig gått ut av produksjon. Så jeg endte med å bestille et sett fra FK. http://www.nh-tuning.de/product_info.php/info/p43132_FK-High-Tec-Federn-Audi. Men jeg fikk mail i dag at dette ikke kunne skaffes fra levrandør og jeg fikk spørsmål om jeg ville ha et sett fra Supersport i stedet. http://www.nh-tuning.de/product_info.php/info/p44533_Supersport-Tieferlegung. Men jeg har lest at dette er veldig stivt. Han jeg fikk mail av mente det var gode greier og like bra og passe stivt som FK High Tec. Alle tips og erfaringer mottas med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2008 Du kan vel bruke et sett for S2 eller RS2. Er jo alle samme karosseri med femmer og omtrent samme vekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2008 Leverer ikke Eibach? Står da så på 80%20Limousine%20(B4)[/D][E]80%20Sedan%20(B4)[/E]&SPA=1&C_lang=en&STEP_2=1&STEP=1&STEP_3=1&HRST=Audi&PRST=[D]Europa/%20Asien%20-%20Katalog[/D][E]European%20and%20Asian%20application%20guide[/E]&STARTLIST=1"]sia deres.. Hmm.. Ser ut til at det bare er til forhjulstrekk.. Men jeg har da Eibach-fjører på min 2.8 quattro. Er da godkjent av BT med TÜV og så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2008 som sagt, S2/RS2 er samme. Skal vel være flust av senkesett til sedan. Tenkte egentlig å kjøpe 60/60mm til min, men det var ingen som hadde til quattro avant. endte opp med H&R gewinde jeg da:) Mye du skal senke? Ofte så kan det lønne seg å sende en mail å høre, trenger ikke være alt som ligger ute på nett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2008 Cobra har til denne, sett 1210. http://www.gundersen-sportscar.no/ Kjøpte fjærer der til min forrige bil, og var bra fornøyd med både fjærer og service. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 6, 2008 Takker for tilbakemelding Det jeg har funnet ut så langt er at det skiller hvertfall mellom quattro og FWD. Jeg har ikke funnet noe som passer S2 eller RS2 fra Eibach.. Rent mekanisk så vil vel alle B4 quattro eller S2(ikke coupe) RS2 passe på min bil. Jeg vet ikke hvor detaljert TUV papirer er i forhold til karosseritype og motor. Siden jeg har femmer så skulle det jo være omtrent samme akselvekt som dere sier. Jeg har jeg vært på BT før for å godkjenne senk så jeg vet hvor pirkete de kan være. Var derfor jeg fant FK settet til slutt, siden det var spesifisert til min karosseritype, motor og drivverk pluss at jeg har hørt at det skal være bra greier. H&R gewinde hadde det blitt hvis lommeboken ville: bh : Tenkte å senke 30-40mm. Men jeg vurderer supersport, han tyskeren som jeg mailer med mener det ikke er knallhardt, men han vil vel 'selge' siden de allerede har fått noen euro av meg. Mener jeg har lest at folk som har prøvd det anbefalte nyrebelte.. Cobra høres ut som et godt alternativ. Er ikke det egentlig et "billigmerke"? Koster like mye som H&R til V6 fra quattro.se da men mulig jeg har feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2008 Har også sondert terrenget litt for senking, nye dempere og fjører. Gewinde blir i dyreste laget. Tro om ikke dempere/fjører bak fra tidlig A4 1.8Quattro passer. samme bakstilling. Dette finner man jo massevis av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2008 på mine h&r coilovers, så står det faktisk en lapp på bakdempere med A4 b5. Men nummeret på fjærene bør jo matche godkjenningspapiret da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 18, 2008 Dukket opp en gøy pakke i posten i går. Det ble supersport i linken over. Kostet meg 1300.- totalt. Bra service fra NH-tuning. Håper jeg blir fornøyd når jeg får de på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 18, 2008 Hyl ut når har fått montert dette. Erfaring etc. Om bilen ble lavere bak enn foran og slikt. Har lyst på justerbart, men litt for mye kronasjer å legge i mener jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2008 Står litt om hvordan det ble her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=135013 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 30, 2008 Skal se hva som står i papirene til H&R-fjærene mine (neste gang jeg er i verkstedet til helga). Dette er 29867 til B4 V6 quattro. Vi skal ikke se bort fra at godkjenningspapirene har litt mer info enn det lille man kan lese i vognlistene på nettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...