Ettermontere tåkelys + kjøpt org lysbryter?

Anbefalte innlegg

Hei!

Som topic sier, har kjøpt meg tåkelys fra ebukta og ny orginal bryter med tåkelys funksjon.

Fikk med mye kabler og rèle.

Men lurer på hvilken pin(ner) bakpå bryter'n eg skal koble meg innpå? Er jo div forskjellige nummer på alle pinnene bakpå bryteren.

Må eg av med fager'n eller er det mulig og få montert lyktene uten og ta den av?

Bilen eg skal montere på er Vw Golf IV GTI 2001 mod..

Lyktene eg har kjøpt er montert i nye griller så må bare ut med de gamle.

Kikket raskt under bilen, da så eg på venstre side, en kontakt/kobling som var koblet der nede ved den ene tomme grillen. Så ikke ut som den var i bruk til noe, men kan jo kansje være det er en temp måler eller noe. Noen som har peil på hva det er?'

Har søkt igjennom forum etter svar, men ingen tråder der det blir forklart hvilke nr på pinner eg skal koble innpå..

Noen som kan gi meg noen gode råd?

Håper noen kan hjelpe, så eg har noe og gjøre på i dag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Som topic sier, har kjøpt meg tåkelys fra ebukta og ny orginal bryter med tåkelys funksjon.

Fikk med mye kabler og rèle.

Men lurer på hvilken pin(ner) bakpå bryter'n eg skal koble meg innpå? Er jo div forskjellige nummer på alle pinnene bakpå bryteren.

Må eg av med fager'n eller er det mulig og få montert lyktene uten og ta den av?

Bilen eg skal montere på er Vw Golf IV GTI 2001 mod..

Lyktene eg har kjøpt er montert i nye griller så må bare ut med de gamle.

Kikket raskt under bilen, da så eg på venstre side, en kontakt/kobling som var koblet der nede ved den ene tomme grillen. Så ikke ut som den var i bruk til noe, men kan jo kansje være det er en temp måler eller noe. Noen som har peil på hva det er?'

Har søkt igjennom forum etter svar, men ingen tråder der det blir forklart hvilke nr på pinner eg skal koble innpå..

Noen som kan gi meg noen gode råd?

Håper noen kan hjelpe, så eg har noe og gjøre på i dag :)

Du skal inn på hull/pin nr8 på kontakten til lysbryteren.

Den saken du så bak gitteret (på fører siden) er nok utetemp sensoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det 12 volt ut på pin nr 8 når bryteren blir slått på tåkelys ?

Da er eg nesten ferdig med og montere..

Men må visst på Møller en tur og kjøpe meg noen "kabelsko" for og sette på kabel som skal inn i bryter.

Men nå har det seg slik at eg har 2 kabler til overs, skal begge 2 inn i bryter'n?

Følgte med en sånn stygg av og på knapp til tåkelysene,men denne klippet eg bort siden eg skulle bruke en orginal bryter,

Hva gjør eg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det 12 volt ut på pin nr 8 når bryteren blir slått på tåkelys ?

Da er eg nesten ferdig med og montere..

Men må visst på Møller en tur og kjøpe meg noen "kabelsko" for og sette på kabel som skal inn i bryter.

Men nå har det seg slik at eg har 2 kabler til overs, skal begge 2 inn i bryter'n?

Følgte med en sånn stygg av og på knapp til tåkelysene,men denne klippet eg bort siden eg skulle bruke en orginal bryter,

Hva gjør eg?

Nå er jeg litt usikker på kabelopplegget som fulgte med i pakken din, men det som fulgte med i pakken jeg kjøpte så var alle kablene sammlet inn på en kontakt som jeg igjen monterte på det medfølgende releet. Da var det en kabel som skulle på + polen på batteriet en som skulle på - polen/jord. 2 kabler som hver gir 12v til hvert sitt tåkelys og 1 kabel som skulle inn i bilen og på bryteren (pin nr8) måtte også strekke opp jording til tåkelysene i tillegg. Var kun 1 kabel som skulle inn i bryteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki..

Hmmm..

Men sitter og ser på ett koblingskjema på Hella sine tåkelykter..

Der ser det ut som det er 2 kabler som skal innpå bryter, noen som vet noe ang det?

Ser ut som det er en fra relèt og en fra kabelbunten der ved en lykten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal koble deg inn på NL på bryteren din, hvis det er til noe svar.... den går til styrestrømmen til releet ditt (86) så vidre med 87 ut til lyktene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

Da er tåkelykter montert!

Så neste steg blir vel og hive xenon i disse etterhvert :D

Var jo egentlig mye mere knoting med og montere midtarmlene enn og montere tåkelys.

Var jo så f... trangt der man skulle skru fast med mutter..

Og fikk ikke festet en av skruene, pga at da måtte eg under bilen og skru av noe form for varmeskjold over eksosen.

For og komme til en skrue som skulle skiftes ut med en som følgte med midtarmlene...

TUNGVINT!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

Da er tåkelykter montert!

Så neste steg blir vel og hive xenon i disse etterhvert :D

Kjører med 6000K H3 xenon i min Golf..... ser uslåelig bra ut :tilber: om jeg må få si det..... dra til med Xenon! Det kommer du ikke til å angre på! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice!!

Har xenon orginalt på mine nærlys, eg har bestillt nye parkpærer :D

Og så har eg bestillt H7 6000k xenon til fjernlysene mine..

Så må nok smelle til med et H3 6000k til tåkelysene ja :D

Da blir det fint fint!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kjører også med 6000K Xenon i nærlysa og fjærnlysa! Blir dagslys når det er mørkt ute og du setter på langlysa! Kan faktisk blende litt på ny type skilt som er langs veien..... de er litt mer fluoriserende enn de gamle skilta! Men det er bare å unngå å stirre på de ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.