#1 Skrevet Mars 5, 2008 Hei! Har en 1,8 100hk Golf '96. Har et "lite" problem med at den er VIRKELIG vanskelig å starte iblandt. Noen ganger starter den med en gang, men de siste dagene starter den ikke i det hele tatt. Har strøm, alt lyser som det skal i dashen og alt mulig. Men når jeg vrir om nøkkelen vil den ikke "snurre" igang. Etter utallige forsøk starter den. Hva kan være galt? Starteren? Og en annen ting, kjøpte bilen for en uke siden. Spurte om noe var galt med bilen, han sa det ikke var noe bortsett fra litt kødd med reversen. Idag ringer jeg han og da sier han at han hadde litt av det samme problemet før, bare ikke like ille. Har jeg rett på å heve kjøpet evt. få selger til å betale reparasjonen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2008 Sjekk kontakten på startern og at batteri ditt klarer å levere nok med strøm. sjekk også jordinga som går fra under batteri og ned på girkassa. I verste tilfelle kan startern være moden for utskiftning. du skriver ikke noe her om hvor langt bilen har gått. men siden det er en 96 modell så regner jeg med at den har blitt kjørt noen km. starter får du brukt eller til byttepris for en grei penge. etter min mening er dette en "bagatell" feil som ikke akkurat er stor nok til å kunne klage inn for å heve kjøpet. Du kan jo evt få han til å betale for halve reperasjon. starter er enkelt å bytte selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2008 Hvis problemet er at starteren ikke trekker motoren rundt, kan det være selve starteren/innslaget, dårlig jordforbindelse til motoren, løse batteripoler eller tenningsbryteren/bakstykket/el-delen i tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2008 Bilen har dura 226 000, batteriet er nytt Dette er bare en av flere "småfeil" på bilen, har fiksa en del selv allerede, men begynner å bli et irritasjonsmoment 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2008 Er det flere el-problemer på bilen som da muligens kan være pga. tenningsbryteren kanskje? Fungerer lys, defrostervifte og vinduspussere som de skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2008 Alt det elektriske fungere som det skal (bortsett fra å starte Mer feil på bremser, ++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2008 jeg tror det kan være tenningssluttstykke dvs el-kontakt bak tenningslåsen. prøv og rikk litt fram og tilbake på den. merker du forskjell da så er saken klar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2008 sjekket at du har tenning da? prøv å skift coilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 10, 2008 El-delen i tenningslåsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...