Anbefalte innlegg

Morn, nå har det seg sånn at jeg har funnet ut at jeg må ha en bruksbil, siden golfen skal gjennomgå litt restaurering. Det jeg da har funnet er en 1987 VW Passat GT 2,2 Syncro!

Det som er galt med denne bilen er at like før nyttår så gikk ett "lager" ved venstre drivaksel framme.

Men drivakslen er intakt på de indre delene. Det var litt vansklig å se pga. trang plass og mørke.

Men hva er det som kan være galt?

Hvis noen hadde giddet å si hvilke deler som kommer etter drivakslen og hvilken jobb de har hadde det vært kjempefint. Vet at det er drivakselmansjett,drivledd der , men vet ikke hva de gjør.

Takk for svar!

Ps. sammendrag; Drivaksel går rundt( også litt i fri : klø : ), men hjulet går ikke rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da trenger du et nytt yttre drivledd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare som følger: Fra girkasse/differensial - drivflens - indre drivledd - drivaksel - yttre drivledd - spindel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Spørs om ikke det blir "quattro" på meg da.

Mansjetten, er det bare den gummibelgen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mansjetten er gummibelgen som tetter igjen for kulene og fettet inni drivleddet ja. Om denne mangler eller er sprukket, går det ikke lang tid før drivleddet er defekt/tørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.