Simmering utgått, kjøpe hvor?

Anbefalte innlegg

Skal overhale girkassa i golfen min. Og tenkte å skifte ut alle simmeringane+tettningar. Men så viser det seg at ringane som tetter for drivakselflensane ikkje er og få kjøpt lenger. Er det noken som har nye sånne liggende til salgs eller veit kor det kan skaffast?

Nr på ringen er 36-58-15. VAG nr har eg desverre ikkje her akkurat no. Men girkassekoden er FM. Golf I GTI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør på TESS, Jernia eller lignende. De lagerfører ofte simmeringer. Også er de stort sett MYE billigere enn på VAG.

SKF lager også simmeringer, så hvis du finner noen agenturer for SKF i nærheten av deg, så skulle det være mulig å skaffe det fra dem også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro du får den på en sjappe der de selger lager, simmeringer, tettninger osv.

I Trondheim har vi en slik sjappe som heter Abra, men vet ikke hva som finnes i nærheten av deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør på TESS, Jernia eller lignende. De lagerfører ofte simmeringer. Også er de stort sett MYE billigere enn på VAG.

SKF lager også simmeringer, så hvis du finner noen agenturer for SKF i nærheten av deg, så skulle det være mulig å skaffe det fra dem også. :)

Glømte og skrive i første post at eg har sjekka med maskin og skips og rotex.Ingen av disse hadde. Var en spesiell ring sa dei. Pga. den har 3 tettingar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

maskinforretningen i haugesund skaffer det meste av lager, simmeringer osv... butikken heter tools nå så det finnes nåk i resten av det norske land også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glømte og skrive i første post at eg har sjekka med maskin og skips og rotex.Ingen av disse hadde. Var en spesiell ring sa dei. Pga. den har 3 tettingar.

Da har du kanskje valget mellom å bruke en normal med to tettinger (eller egentlig en, for nr 2 er kun en støvbeskyttelse), eller kjøre med de orginale gamle......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Otto Olsen er vel norges største på sånt.

Går også fint for privatpersoner å handle der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.