#1 Skrevet Mars 5, 2008 Har en 85 modell 80 cc quattro (90hk gasser) som sliter med litt dårlig oljetrykk. Har montert oljetrykksmåler og den viser et trykk på 6 bar på tomgang når oljen er kald, men bare 0.5bar når den blir varm. Ligger såvidt over 1 bar under normal kjøring. Prøvde i dag å bytte til en tykkere olje (20W60) og det hjalp en del. Nå ligger trykket på 0.7 på tomgang på varm motor, og 2-3 bar under kjøring. (Har forøvrig målt trykket direkte med en Facom måler i tillegg til den jeg har montert og begge viser det samme) Hva er mest sannsynlig årsaken til dette ? Slitt oljepumpe ? Slitte lager ? En kombinasjon ? Motoren har gått 340000 så den har vel sett sine bedre dager, selv om den maler som en katt på tomgang Hva er normalt oljetrykk på disse motorene ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2008 Det jeg sa på MSN. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2008 Det jeg sa på MSN. Morroklumpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2008 Slitte rådelager/ramlager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2008 enkelt og greit...... utslitt.... overhale en sånn motor er vel lite lønsomt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 10, 2008 enkelt og greit...... utslitt.... overhale en sånn motor er vel lite lønsomt.. Blir nok bare kjørt til den tar kveld og deretter byttet ut med en annen tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...