Anbefalte innlegg

Jeg har en brakett med et 20mm hull i som jeg skulle ha åpnet til 22mm.

Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i bor av denne dimmen evt som har dette selv så jeg kan få borret 2 nye hull?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i bor av denne dimmen evt som har dette selv så jeg kan få borret 2 nye hull?

Tror jeg hadde satset på en runde med Dremmelen fremfor å bore så lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde satset på en runde med Dremmelen fremfor å bore så lite.

Satt og tenkte på det selv siden jeg har dremel men var usikker på om det ville funke og bli bra nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvor tykk braketten din er... Er det ikke så altfor tykt funker dette bra: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20690327

308747_X_2007-07-04_074538_711.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8mm tange, dvs den delen du skrur inn i chucken.

Det der kan funke ved å bore inn fra hver side hvis braketten din er for tykk for avtrappingene.

Jeg hadde brukt Dremelen da du bare skal opp 1mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er 3-4mm tykk. går den der opp til 8mm? eller misforsto jeg teksten kanskje?

Tipper det er 8mm dia på stanga som går inn i chucken: klø :

3-4mm stål er nok kanskje i overkant... men det går kanskje. Jeg har brukt det endel i karosseri plåt o.l. og til det passer det helt supert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør på et maskineringsverksted om de har noen utrangerte 22m bor, og få de til å dreie ned tangen på boret til 10-13mm da den ofte er større enn 20mm når boret er beregnet på store dreibenker, og da får du den ikke i drillen din.

glem å kjøpe nytt 22mm bor. de er så dyre at det sikkert er billigere å sette bort jobben.

et annet alternativ er jo å bruke en 22mm hullsag. da må du bare finne på en måte å få sentrert hullsaga på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes 22mm stålbor med neddreid tange så du får det i vanlig drill, de hadde detpå Maxbo Lier før i hvertfall! Så er du skikkelig ivrig har du en lørdagstur imorgen ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trappebor eller Dremel, helt klart. Kjøpte et sånt trappebor selv, og er utrolig hvor mange ganger jeg egentlig har fått bruk for det i ettertid:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dremelen gjorde susen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.