#1 Skrevet Mars 6, 2008 Jeg har en brakett med et 20mm hull i som jeg skulle ha åpnet til 22mm. Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i bor av denne dimmen evt som har dette selv så jeg kan få borret 2 nye hull? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2008 Jeg har en brakett med et 20mm hull i som jeg skulle ha åpnet til 22mm.Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i bor av denne dimmen evt som har dette selv så jeg kan få borret 2 nye hull? Tror jeg hadde satset på en runde med Dremmelen fremfor å bore så lite. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2008 Tror jeg hadde satset på en runde med Dremmelen fremfor å bore så lite. Satt og tenkte på det selv siden jeg har dremel men var usikker på om det ville funke og bli bra nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2008 Jeg har en brakett med et 20mm hull i som jeg skulle ha åpnet til 22mm.Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i bor av denne dimmen evt som har dette selv så jeg kan få borret 2 nye hull? Kommer litt ann på hvor tykk braketten din er... Er det ikke så altfor tykt funker dette bra: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20690327 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2008 Kommer litt ann på hvor tykk braketten din er... Er det ikke så altfor tykt funker dette bra: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20690327 Den er 3-4mm tykk. går den der opp til 8mm? eller misforsto jeg teksten kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 6, 2008 8mm tange, dvs den delen du skrur inn i chucken. Det der kan funke ved å bore inn fra hver side hvis braketten din er for tykk for avtrappingene. Jeg hadde brukt Dremelen da du bare skal opp 1mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2008 Den er 3-4mm tykk. går den der opp til 8mm? eller misforsto jeg teksten kanskje? Tipper det er 8mm dia på stanga som går inn i chucken: klø : 3-4mm stål er nok kanskje i overkant... men det går kanskje. Jeg har brukt det endel i karosseri plåt o.l. og til det passer det helt supert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2008 hør på et maskineringsverksted om de har noen utrangerte 22m bor, og få de til å dreie ned tangen på boret til 10-13mm da den ofte er større enn 20mm når boret er beregnet på store dreibenker, og da får du den ikke i drillen din. glem å kjøpe nytt 22mm bor. de er så dyre at det sikkert er billigere å sette bort jobben. et annet alternativ er jo å bruke en 22mm hullsag. da må du bare finne på en måte å få sentrert hullsaga på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 7, 2008 finnes 22mm stålbor med neddreid tange så du får det i vanlig drill, de hadde detpå Maxbo Lier før i hvertfall! Så er du skikkelig ivrig har du en lørdagstur imorgen ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 8, 2008 Trappebor eller Dremel, helt klart. Kjøpte et sånt trappebor selv, og er utrolig hvor mange ganger jeg egentlig har fått bruk for det i ettertid:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 10, 2008 Dremelen gjorde susen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...