Stavanger lokallag: Clay, hvor fås det i området?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hvor får man kjøpt clay i Sandnes/Stavanger, tenker da på sånn som blir brukt til polering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan like kjapt bestille hos Scandic Shine, det sendes senest dagen etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget var jo at jeg fikk plutselig for meg at jeg skulle polere den å hive på sommerfelgene i helga ser du, så hadde vært greit om jeg kunne fått kjøpt det i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

claybar fra meguiars du tenker på? det har de hos bilxtra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

claybar fra meguiars du tenker på? det har de hos bilxtra.

 

Jepp, er vel det, er det ikke? Alle skryter jo sånn av det så tenkte at da måtte det prøves! Får svinge innom bilxtra på vei hjem fra jobb i morgen. Takk for tipset!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan kåma ud å kjøba mitt...æg trenge dæ kje lengar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er vel det, er det ikke? Alle skryter jo sånn av det så tenkte at da måtte det prøves! Får svinge innom bilxtra på vei hjem fra jobb i morgen. Takk for tipset!

 

Kjør på, funke gullfint!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligge det ikkje ein egen meguiars butikk i Gamle Forusveien? På toppen av bakken der.

Vertfall masse Meguiars plakater i vinduet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, tenke du på autospar eller ka det hette? de føre ikkje Meguiars lenger, sist eg sjekka..

Husk at clay er et helvette i kaldt vær, så du bør stå inne i en varm garasje eller no ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som topic sier, hvor får man kjøpt clay i Sandnes/Stavanger, tenker da på sånn som blir brukt til polering?

 

Clay brueks vel hovedsaklig til å rense/vaske lakken med, om ikke jeg tar mye feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, før polering.. dog itte vask;) Påføres med en tube som følge med, nesten som glidemiddel!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligge det ikkje ein egen meguiars butikk i Gamle Forusveien? På toppen av bakken der.

Vertfall masse Meguiars plakater i vinduet

 

Hehe, det gjør det jo. Bor jo ca 500 meter fra den, så det burde jeg visst. Som sagt skal rense lakken før jeg polerer den, å siden alle skryter av clayen så må det jo prøves. Kaldt? Tja, fint med oppvarma haller på jobb som holder 16-17 grader ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte selv en sånn i sommer for å ta bmw`en min (fysj!!), den var fette full av lakkstøv. Dette funket som f..., men jeg vil ikke anbefale deg å bruke det på din, så sant den ikke er full av lakkstøv e.l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det gjør det jo. Bor jo ca 500 meter fra den, så det burde jeg visst. Som sagt skal rense lakken før jeg polerer den, å siden alle skryter av clayen så må det jo prøves. Kaldt? Tja, fint med oppvarma haller på jobb som holder 16-17 grader ;)

 

Plass til mange der? hehe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte selv en sånn i sommer for å ta bmw`en min (fysj!!), den var fette full av lakkstøv. Dette funket som f..., men jeg vil ikke anbefale deg å bruke det på din, så sant den ikke er full av lakkstøv e.l

 

Er full i "nupper" lans hele siden, som ikke går vekk, har prøvd alt . Får ikke vekk absolutt alt.

 

Plass til mange der? hehe ;)

 

Er jo over 5000m2 totalt, så skal vel klare å presse inn en bil til omså var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører jeg bilpleiekveld for lokallaget? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med god avfetting? Bilen din er jo så og si ny og er ikke å anbefale å bruke sånn clay, er jo en form for sliping av lakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Er jo over 5000m2 totalt, så skal vel klare å presse inn en bil til omså var.

 

Gi lyd fra deg du, stille eg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan desverre ikke drasse med meg ett lass med folk inn på jobb, så beklager, men bilpleie kveld for lokallaget utgår desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med god avfetting? Bilen din er jo så og si ny og er ikke å anbefale å bruke sånn clay, er jo en form for sliping av lakken

 

Da tror jeg du har misforstått litt, Frank. Clay sliper ikke, med mindre det er partikler som har satt seg fast i clay-baren. Det finnes forskjellige typer clay, med høyere eller lavere agressivitet, men det betyr ikke at de "sliper" lakken for det.

Har du noe eksempel på at det ikke er trygt, siden du sier det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.