må man fikse hjulstillingen etter justering av senking

Anbefalte innlegg

Må man fikse hjulstillingen etter hver gang man justerer senkesett el slipper du dette...

Har og lyst å fjerne allt av håndtak utvendig, hvor får eg en døråpner til dette....

:confused::confused::confused::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet så må du vel det ja, men kommer jo an på hvor mye du har justert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjulstillingen er jo egentlig for din egen del, så du ikke skeivsliter dekka dine

 

Men hvis du har justerbart. og senker den, skal den egentlig godkjennes på BT med den nye høyden og..

Hvis du hever den, så var visst ikke det nødvendig.

 

men 4hjulskontroll er jo billig i forhold til 4 skeivslitte dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet så må du vel det ja, men kommer jo an på hvor mye du har justert...

 

e dette sånn som man må på et bilverksted for å få fikset el kan man gjøre det selv i garasjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt..

 

Hvis man justerer coiloverne helt ned på sommern og tar hjulstillingskontroll, så hever bilen på vintern.

Sommern etter, vil hjulstillinga bli feil hvis den stilles ned til nivået sommern før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredrik

kun verksteder ja :) Avansert verktøy

 

Geir

Hvis du stiller tilbake til slik du hadde det på hjulstillingskontrollen året

før så skal jo dette være det samme som før. Altså funke helt fint!!

 

Borsett fra slitte vinterdekk kanskje?

Har vurdert å gjøre det slik selv, men åssen gikk det med vinterhjula?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredrik

kun verksteder ja :) Avansert verktøy

 

Geir

Hvis du stiller tilbake til slik du hadde det på hjulstillingskontrollen året

før så skal jo dette være det samme som før. Altså funke helt fint!!

 

Borsett fra slitte vinterdekk kanskje?

Har vurdert å gjøre det slik selv, men åssen gikk det med vinterhjula?[/QUO

 

Då vet eg det. men du har tilfeldigvis ikkje peiling på det der med dørhåndtakene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

desverre..

 

Men hvor mye h.forskjell har du på sommer og vinter, hvordan går det med vinterhjula?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg også;

 

Hvis en har montert ett justerbart senkesett og det er tatt 4 hjulskontroll på den høyden, må en ta ny 4hjulskontroll om en bytter til ett annet justerbart, men justerer til samme høyde? : klø :

 

 

Dørhåndtak; Ebay kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

desverre..

 

Men hvor mye h.forskjell har du på sommer og vinter, hvordan går det med vinterhjula?

 

har nett kjøpt det, har ikke hatt tid til å montere det så beklager kan nok ikkje svare på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg også;

 

Hvis en har montert ett justerbart senkesett og det er tatt 4 hjulskontroll på den høyden, må en ta ny 4hjulskontroll om en bytter til ett annet justerbart, men justerer til samme høyde? : klø :

 

Ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hadde nesten regnet med det :) Hadde tenkt å ta en føre sessongen alikevel, så det er ikke noen krise. Kan jo bare senke mere da jo! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredrik

kun verksteder ja :) Avansert verktøy

 

Geir

Hvis du stiller tilbake til slik du hadde det på hjulstillingskontrollen året

før så skal jo dette være det samme som før. Altså funke helt fint!!

 

Borsett fra slitte vinterdekk kanskje?

Har vurdert å gjøre det slik selv, men åssen gikk det med vinterhjula?

 

Usikker på om den var til meg, men svarer nå for det :)

Har ikke montert coilovers ennå så det gjenstår å se.

Tanken er vel at kjøring på snø sliter mindre enn kjøring på asfalt (selv om man kjører på asfalt sikkert halvparten av vintern). Feil vinkling på hjulstillinga vil derfor ikke slite like mye på vintern som på sommern..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med skeivt slitte dekk er bare en bagatell i forhold til at du ved å heve bilen (->endring i cambervinkelen) også får en endring i spissinga. Dette fører til at bilen blir ustabil å kjøre, ettersom man hele tida vil veksle mellom at bilen drar til høyre eller venstre, avhengig av hvilket forhjul som har best grep. For ikke å snakke om når man må bremse, være seg på snø eller våt asfalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye justering i høyden må til før det blir krøll me spissinga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir "krøll" med spissing ved all justering..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye justering i høyden må til før det blir krøll me spissinga?

 

På min Polo var det ganske stor endring på spissing. Hadde 0 toe in/out og justerte ned 3 cm. Når jeg så sjekket var det 4 cm forskjell på avstanden mellom foran og bak på felgen.

 

Brukte en slik til å måle (Polo 86c har kun toe justering orginalt)

reb-320-8978_w.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.