ombygging fra ac til klima??

Anbefalte innlegg

Er dette mulig og la seg gjøre?

Tenker da på om hvordan det er og bygge om i fra vanlig ac til el.klima... er vel ikke bare display og brytere som er forskjell?? noen som veit? man må kanskje bygge om mere rør og div??

 

Håper noen har noe kunnskap om dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Kristoffersen

Er dette mulig og la seg gjøre?

Tenker da på om hvordan det er og bygge om i fra vanlig ac til el.klima... er vel ikke bare display og brytere som er forskjell?? noen som veit? man må kanskje bygge om mere rør og div??

 

Håper noen har noe kunnskap om dette

Du må iaffal ha termostaten/føleren fra klima-anlegget, og elektriske motorer på alle spjeld :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søker du litt på forumet så finner du flere poster om dette.

Ingen ting er umulig men tror du bør glemme å starte på dette. Det er kjempeforskjell på ac og klima.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Schrøder

Søker du litt på forumet så finner du flere poster om dette.

Ingen ting er umulig men tror du bør glemme å starte på dette. Det er kjempeforskjell på ac og klima.

Vil ikke være helt enig i at det er kjempeforskjell da.. Men arbeid? Definitivt! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel masse vakumstyrte spjell osv... tror nok fort det blir mye pes ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nytt dashbord med sensor/vifte for måling av temp. og flere slik rundt om i bilen.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men følere sitter vel i selve displayet? mener og ha leste dette... men jeg er nok redd for at det blir mye jobb ja... var bare litt nysgjerrig på om det var nogen lunde samme system liksom.. og om det var mulig... alt er jo mulig men..... det finnes jo en grense hvor mye man skal gjøre og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistenker at du må bytte hele varmeapparat-boksen og legge opp et ganske omfattende ledningsnett.. Med manuell AC er jo alt manuelt styrt med wire, ingen temperatursensorer heller..

 

Mistenker at det der er et ganske håpløst prosjekt om du ikke skal plukke bilen i smådeler uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Vil ikke være helt enig i at det er kjempeforskjell da.. Men arbeid? Definitivt! :D

 

Tja... Nå har vi kanskje forskjellig syn på hva "kjempe" er, men hvis du, i tillegg til det de andre har nevnt her, setter deg inn i hvor mange sensorer som sitter rundt omkring i bilen(til klimaen) så er nok ikke kjempe så langt unna... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan du få en anelse av hva som må til...

climatronic.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn: Må jeg bytte speilet også? :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Bjørn: Må jeg bytte speilet også? :D :D

 

Hvis du skal ha regnsensor også ja :) (han installerte det samtidig...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Hvis du skal ha regnsensor også ja :) (han installerte det samtidig...).

Hehe oh :P

 

Åssen er det kaldlufta kommer inn i bildet egentlig? Det har jeg lurt på flere ganger.. Har det noe med kupevifta og gjøre, siden det er forskjell på denne om det er AC/klima eller ei?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Åssen er det kaldlufta kommer inn i bildet egentlig? Det har jeg lurt på flere ganger.. Har det noe med kupevifta og gjøre, siden det er forskjell på denne om det er AC/klima eller ei?

 

Skjønte ikke helt spørsmålet. Hvordan klima/AC fungerer generelt mener du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tror jeg at det kanskje ikke blir noe ombygging...

Tenkte bare på om jeg skulle bygge om når jeg kjøper meg bil og det ikke er el. klima der. er ikke så mange caraveller i pris klassen min med el. klima, og som ikke har gått for langt.... men da trur jeg det kanskje blir og drøye det.... har jo planer om å plukke ned bilen helt og da.... men vi får se...

 

Takker for svar ihvertfall... har funnet ut at det blir ihvertfall litt jobbe med å gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.