#1 Skrevet Mars 7, 2008 Jeg vurderer en bil med TDI/DSG til bruk i jobben. Dette innebærer ca 50 000km/år, og ofte lange strekk av gangen, så bilen bør være komfortabel (framfor sporty), og den bør gå stille. Jeg tåler bedre å høre lyd fra motor enn veistøy som jeg synes er slitsomt. Jeg har lest at Golf kan ha noe veistøy, og at A3 kan være noe stiv. Stemmer det? Touran er sikkert OK, men jeg er litt usikker på om jeg liker kjørestillingen Hva med caddy life? Går det an å vurdere den? Noen erfaringer/innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 7, 2008 Jeg vurderer en bil med TDI/DSG til bruk i jobben. Dette innebærer ca 50 000km/år, og ofte lange strekk av gangen, så bilen bør være komfortabel (framfor sporty), og den bør gå stille. Jeg tåler bedre å høre lyd fra motor enn veistøy som jeg synes er slitsomt. Jeg har lest at Golf kan ha noe veistøy, og at A3 kan være noe stiv. Stemmer det? Touran er sikkert OK, men jeg er litt usikker på om jeg liker kjørestillingen Hva med caddy life? Går det an å vurdere den? Noen erfaringer/innspill? Ingen tvil her..... Touran !!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2008 Jeg vurderer en bil med TDI/DSG til bruk i jobben. Dette innebærer ca 50 000km/år, og ofte lange strekk av gangen, så bilen bør være komfortabel (framfor sporty), og den bør gå stille. Jeg tåler bedre å høre lyd fra motor enn veistøy som jeg synes er slitsomt. Jeg har lest at Golf kan ha noe veistøy, og at A3 kan være noe stiv. Stemmer det? Touran er sikkert OK, men jeg er litt usikker på om jeg liker kjørestillingen Hva med caddy life? Går det an å vurdere den? Noen erfaringer/innspill? Ville uten tvil valgt Touran og snakker her av erfaring. Kjørte i 3 år Touran som firmabil dog uten DSG, men har i ettertid kjørt en Touran med DSG vi har på jobben ganske mye. Ble i enkelt perioder på 4 uker tilbakelagt 6000km med dags ettapper på opptil 1000km. Rekorden var 1750km på under 24 timer (hadde litt hjemlengsel da gitt) og ikke en gang hadde jeg vondt i ryggen når jeg gikk ut av bilen. Sittstillingen i Touran passet meg og kroppen min meget bra skal være sagt. Var ikke uvanlig med snittforbruk på under 0,5l på mila ved langkjøring. Hadde litt problemer med dekkstøy(på sommer dekk) i Touranen, men det løste seg når jeg monterte Yokohama C-drive som er ett utrolig støysvakt dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2008 Velg Touran, du vil ikke angre på det, de andre alternativene du har nevnt til det bruket er ingen alternativ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 7, 2008 Takk for interessante innspill, også om type dekk. Det skal jeg merke meg. Kommentarene stemmer bra overens med noe av det jeg leser av tester på nettet. Jeg skjønner at jeg blir nødt til å prøve en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...