Anbefalte innlegg

kjøpte meg nye felger for en tid tilbake og fikk endelig prøvd de på i helgen, men da de var montert og jeg skulle ta meg en prøve tur så merket jeg at noe tok borti og hang ijen på en måte bak...og den subbet noe så jæ... bilen er senket med H&R 40/40 mm senkesett og med Bonrath 15 mm senkeskåler fremme..felgene er BBS CH 19" m/ 245/35 dekk på...

Hva kan jeg gjøre? bilen er ikke kjørbar med felgene og dekka pågrunn av at dekk tar borti et stag bak... har et par bilde av hvor de tar borti..

der fingeren peker tar dekka borti..

_MG_0916-1.jpg?t=1204904245

_MG_0907.jpg?t=1204904601

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du har litt feil innpress på felgene?

Du kan prøve med en liten spacer om du har plass utover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkingen har ingen betydning, siden dette er hjullagerhuset som du subber borti. Eneste mulighet er å space ut felgen, men da sliter du muligens med at det tar borti skjermkanten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som du har litt feil innpress på felgene?

Du kan prøve med en liten spacer om du har plass utover.

innpresse på felgene er jo et35 og det skal jo gå på en A4 B5 da... er jo vel orginalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkingen har ingen betydning, siden dette er hjullagerhuset som du subber borti. Eneste mulighet er å space ut felgen, men da sliter du muligens med at det tar borti skjermkanten.

ikke sant? ingen andre muligheter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt er vel 45 mm, men det har lite å si hva det er originalt så lenge felgen ikke har original bredde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Space felgen lenger ut eller smalere dekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Space felgen lenger ut eller smalere dekk

smalere dekk er vel et alternativ da dekka må skiftest til våren lell... er det bra nok å gå ned til 235 el noe da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er bredden på felgene da? 245 hørtes unødvendig bredt ut for meg.. 225/40 er vel mere passe kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er bredden på felgene da? 245 hørtes unødvendig bredt ut for meg.. 225/40 er vel mere passe kanskje?

8,5 er felgene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo kjøre på 215 dekk da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225 bør funke veldig bra

235 med middels subbing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Rart.. Jeg hadde KW3 justerbart nesten i bånn bak med 235/35-19 dekk. Og det gikk helt fint, hadde aldri noe subbing med den bilen.. Tilogmed 3 voksne folk baki uten tegn til subbing..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225 bør funke veldig bra

235 med middels subbing

blir nok enten 235 el 225 da:) selv om det frister med det bredest så må det jo gåan å kjøre med de..

215 bli VERTFALL for smalt ja:p

Hmm.. Rart.. Jeg hadde KW3 justerbart nesten i bånn bak med 235/35-19 dekk. Og det gikk helt fint, hadde aldri noe subbing med den bilen.. Tilogmed 3 voksne folk baki uten tegn til subbing..

hm...ja si det du..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235 er perfekt bredde på b5 med et 35 og 40mm senk. Hadde dette på min gamle, og den var senka 60mm fremme, med 8,5 tom felg og et 35.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235 er perfekt bredde på b5 med et 35 og 40mm senk. Hadde dette på min gamle, og den var senka 60mm fremme, med 8,5 tom felg og et 35.

jeg må senke den litt mer fremme men bak er det bra som det er...kanskje prøve meg på 235 da..

subbet ikke eller noe da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synest 245 hørtes sinnsykt mye ut... er ikke 235 mer "normalt"...

Kan jo også strekke den på 225 da...

Pitteliten spacer, og 235 så går det sikkert bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkmerke har jo også en del å si med tanke på virkelig dekkbredde i forhold til oppgitt. Hvilke dekk står på nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkmerke har jo også en del å si med tanke på virkelig dekkbredde i forhold til oppgitt. Hvilke dekk står på nå?

Dunlop dekk som står på nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synest 245 hørtes sinnsykt mye ut... er ikke 235 mer "normalt"...

Kan jo også strekke den på 225 da...

Pitteliten spacer, og 235 så går det sikkert bra :)

225 er ikke særlig strekt på 8,5 tom, jeg ville satset på 225 siden man allerede har problemet med å hjulet subber borti innover (egentlig litt rart med 8,5x19 ET35, men mulig dekket er problemet). 215 er ikke altfor smalt til 8,5 tom, men blir i laveste laget med 40 senk og beskytter ikke felgen noe særlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken prfil bør jeg skaffe meg da? har bestemt meg for 225 men skal jeg gå for 35 eller 40?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken prfil bør jeg skaffe meg da? har bestemt meg for 225 men skal jeg gå for 35 eller 40?

40 profil bør du velge, 35 gir ca en tomme for små hjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo 19" og da er det jo 35 profil som er rett.... ikke 40. Dette burde jo du vite Runar : smil :

235/35/19 er vel den dimensjonen som er mest utvalg i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok jeg heller hadde gått for en liten spacer enn å sette på så smale dekk at det blir helt misforhold mellom felgbredde og dekkbredde og dertil hørende dumt utseende. Det er litt smak og behag, men hadde ikke gått under 235 på en 8.5" bred felg.. ;)

Pass også på at dimensjonen stemmer med original rulleomkrets, å ha for små hjul ser også rimelig dumt ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki..så nå bør jeg velge 235 i stede for 225? hm..mye frem og tilbake her må jeg si..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.