#1 Skrevet Mars 7, 2008 Har fått et sett fra Møller med 4 pluggledninger og 1 coil-kabel. MEN - dei fire pluggledningene er like lange. Har eg da fått feil, eller er det ein måte å kappe dei til på? Tenkte at kanskje enden som skal i coil er skrudd i kabelen og kan skrus ut, men eg tør ikkje å prøve dette, uten å vere sikker på at det går (rart). Så lurer egentlig på om noen av dere veit noe. Trur det blir litt dumt under panseret dersom alle pluggledningene er like lange... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 7, 2008 Mulig jeg har misforstått, men jeg trodde at de skulle være like lange jeg. Det er tross alt et lite spenningsfall i ledningene, derfor vil jeg tro de er samme lengde slik at det skal bli samme spenning = samme gnist på alle pluggene. Som sagt mulig jeg er skikkelig ute å kjøre nå, men kan altså ikke huske å ha sett ledninger med forskjellig lengde på noen av mine biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2008 Mulig jeg har misforstått, men jeg trodde at de skulle være like lange jeg. Det er tross alt et lite spenningsfall i ledningene, derfor vil jeg tro de er samme lengde slik at det skal bli samme spenning = samme gnist på alle pluggene. Som sagt mulig jeg er skikkelig ute å kjøre nå, men kan altså ikke huske å ha sett ledninger med forskjellig lengde på noen av mine biler. Der tar du nok feil, for alle mine biler (diverse 85 modell VAG) har ulike lenger på pluggledningene Kan dessverre ikke svare på spørsmålet til trådstarter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2008 Det er nok riktig at de har ulik lengde på kablene pga forskjell på lengden fra fordeler til hver enkelt sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 7, 2008 Fordeler står rett ved den bakerste pluggen, og lengda på den gamle kabelen er ca. 10 cm. Nå har eg jo fått 4 kabler på ca. 60-70 cm. Det vil bli "litt mye" med omtrent 1/2 meter kabel til overs på den bakerste (og ein del på dei 2 neste). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 7, 2008 Aaah:) Det vil egentlig si at du har fått feil kabler eller? Hvilken bil er dette til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 7, 2008 Aaah:) Det vil egentlig si at du har fått feil kabler eller? Hvilken bil er dette til? A4 '96, 1.6 Kablene er jo bestillt til bilen, men veit ikkje om det er meininga at eg skal kappe dei til selv, eller om dei skal leveres i forskjellige lengder fra Møller. Prøvde å dra vekk gummihetta på den enden som skal på fordeleren, for å sjå korleis det såg ut i den enden - om det gikk ann å flytte den "pluggen". Men eg klarte ikkje flytte gummihetta, og turte ikkje prøve "hardere" når eg ikkje veit om den skal kunne flyttes bakover. Er litt dumt å ødelegge kabelen om eg må bytte den Edit: Spørs om eg ikkje skal ringe til VW-mekanikeren som bestillte desse kablene til meg i morgen, og høyra ka han anbefaler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 7, 2008 Spørs om eg ikkje skal ringe til VW-mekanikeren som bestillte desse kablene til meg i morgen, og høyra ka han anbefaler. Skulle til å anbefale det, ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2008 Da har eg omsider fått rota meg til å snakka med mekanikeren. Tenkte eg skulle legge inn svar her for ettertiden. Da bilen blir levert ny, har den pluggledninger av forskjellig lengde. Alle originale pluggledninger som blir levert ved seinere anledning har alle somme lengde. Det er ikkje mulig å korte dei ned. Kablene må bare legges i ein fin bue. Skal bli artig å sjå om eg har plass til dette, og kablene ikkje blir liggande alle plassar dei ikkje skal ligga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 11, 2008 Dette er bare tull. Du får kjøpt orginale kabler i forskjellige lengder. Dette er helt vanlig. Er ikke lenge siden jeg kjøpte kabler til bilen min. Da kjøpte jeg i forskjellige lengder... Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 11, 2008 Da har eg omsider fått rota meg til å snakka med mekanikeren. Tenkte eg skulle legge inn svar her for ettertiden. Da bilen blir levert ny, har den pluggledninger av forskjellig lengde. Alle originale pluggledninger som blir levert ved seinere anledning har alle somme lengde. Det er ikkje mulig å korte dei ned. Kablene må bare legges i ein fin bue. Skal bli artig å sjå om eg har plass til dette, og kablene ikkje blir liggande alle plassar dei ikkje skal ligga. Høres merkelig ut. Alle biler jeg har vært borti her ulik lengde på pluggledningene, uansett om de er originale eller ikke. Er jo idiotisk at det skal ligge en halv meter pluggledning å slenge frammi motoren. Tror du må ta en ny prat med noen andre på delelageret der du har handlet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2008 Hmm.. Detta hørtes rett og slett snodig ut, men ser det jo også i akte. ADP 11/94-10/96 har 4 pluggledninger med samme nr. AHL 10/96-07/97 har hver pluggledning eget nummer og sikkert forskjellig lengde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...