#1 Skrevet Mars 7, 2008 Jeg sitter og lurer litt på hva som evt kunne være beste måten å sikre seg at bremsene på bilen ikke fader eller liknende mens man driver med banekjøring. Det er jo helt klart ganske mye energi med i spillet her, så mye avkjøling må jo til på ett eller annet vis. Noen kjører luftinntak i fronten, samt slanger som dirigerer lufta inn på bremseskivene fra innsiden, men dette slår meg som en potensiell kludrete løsning, spesielt hvis man har lite plass tilgjengelig å leke med. Det jeg tenker, er ett eller annet som man kan feste på utsiden av felgene, og som dermed fungerer som svære vifter, hvis folket skjønner hva jeg mener... Noen som har sett noe liknende? Burde nok helst være lett å få av og på ca hvilken som helst felg, evt kanskje festet med hjulboltene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2008 Qvarnis ( Jocke Qvarnstrøm ) hadde felger med denne patenten på Its fun Cosworthen. Tror det var Compomotivefelger med en form for tilbehør. Så ja, slike felger finnes. Volvo 850 T5`s turbinfelger var vel også designet for å oppnå dette, akkurat som Mercedes seinere har gjort det med SLR Mclaren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2008 Jeg tenkte nå mer på et litt mer generelt konsept som kunne passe på flere typer felger, men at T5-felgene skal være designet for å få til akkurat det visste jeg ikke. Hmm, lurer på hvordan T5-felger hadde tatt seg ut på en s2 avant. *klekke onde planer* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...