Anbefalte innlegg

Lurer på hvor enn får kjøpt diverse spesial verktøy.

Tenker da på spesielt verktøya enn trenger til Allroad 2.5 tdi for bytte av regreim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay.de!

 

Fant til min 1.9TDI der for en tiendedel av hva Meca selger dem for. Bare å søke etter verktøynumrene. F.eks T00052 eller no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hvor enn får kjøpt diverse spesial verktøy.

Tenker da på spesielt verktøya enn trenger til Allroad 2.5 tdi for bytte av regreim.

 

 

http://www.samstagsales.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette verktøyet fra SirTools (hjullager avtrekker og presse for VW/Audi) ? Noen som har dette i Norge i det hele tatt? Koster ca. $300 fra det store utland, men det lønner seg fort om man skal bytte et par lagere på bilen....

b90va.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med Torshov sin 10 tonns verkstedpresse. Koster vel rundt 2000,og kan jo brukes til mye mer enn å presse lagre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok, men med dette verktøyet slipper man en masse skruing.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj... fiint :)

 

Men greier du å få inni det nye hjullageret med dette settet også?

Isåfall skall jeg kjøpe meg et neste gang jeg skall skifte hjullager :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er samme verktøy til å presse ut og presse inn, skal gå på 15 minutter å bytte hjullager med dette verktøyet. Driver og undersøker pris på dette her i Norge nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hva jeg trenger av spesialverktøy for reigsterservice på min 98 A6 2.5 tdi ? Litt kjipt å skru fra hverandre for å finne ut det liksom...

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gå på 15 min??

 

Byttet akkurat hjullager på Touranen, gikk på garanti. Men før jeg fikk vite det sjekket jeg med et vanlig verksted. De sa ca 1500 i deler og hvert fall samme i arbeid. = 1,5 time det ++(vanlig verksted)!!

 

Albjerk totalpris = 4500,- enten dyr del eller enda flere timer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tar ekstremt kort tid med dette verktøyet. Har fått pris på bytte av 1 side på Golfen.. 2200kr for bytte inkl deler, lageret koster 700kr på Mekonomen, så da kan man jo regne selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er samme verktøy til å presse ut og presse inn, skal gå på 15 minutter å bytte hjullager med dette verktøyet. Driver og undersøker pris på dette her i Norge nå.

 

gruppe kjøp da.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, skeptisk. Når jeg vet hvor mye kraft jeg har brukt på en del hjullager, så tviler jeg på at man klarer det med dette verktøyet. Kan sikkert gå på noen lagre, men ikke alle. Dessuten er, som det sies lenger opp, en presse anvendelig til mye annet også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pris på hydraulisk versjon i Norge, 16000,- + mva. Tror jeg kjøper manuell versjon i utlandet!

Hadde sikkert vært bra med gruppekjøp på dette, har sendt avgårde en haug med eposter nå, så får vi se på pris.

 

Lars Olav: Det er diverse omtaler av dette verktøyet rundtomkring, og det er ekstremt lett å bytte lager med dette. Ei presse har jeg liten bruk for selv, men jeg har tilgang til det - tanken var å slippe en masse ekstra skrujobb for noe som kan gjøres enkelt og greit :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg skjønner ikkje åssen du skal få brukt dette uten å måtte demontere like mykje.

Låseringen sitter likevel i bakkant. Tillegg er det mange lager du må opp i 10 tonn trykk før det løsner og det klare du ikkje med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg skjønner ikkje åssen du skal få brukt dette uten å måtte demontere like mykje.

Låseringen sitter likevel i bakkant. Tillegg er det mange lager du må opp i 10 tonn trykk før det løsner og det klare du ikkje med dette.

 

Nå kjenner ikke jeg til andre biler enn Audi, men på alle de jeg har byttet på av de, så sitter låseringen på utsiden, under selve hjulnavet, og alle lagra har blitt presset inn fra utsiden. Så med tanke på det skal de sikkert gå greit, men jeg tror nok også som du at det blir for spedt i forhold til å løsne lageret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, du har rett Lars Olav ang låseringen, tenkte feil der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er med på gruppekjøpe av dette hvis det fungerer som det skal, å ikke noe Biltema kvalitet!

Eller om det er noen som har mål av dette..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.