#1 Skrevet Mars 9, 2008 Har en Audi S2 sedan med 3B motor, nå har motorn stoppa å jeg får ikke gnist til pluggene, noen som kan ha noe formening om hva det kan være? det første som skjedde var at dynamo reima røk å lade lyse å div. andre lammper kom på. så kjørte jeg videre for å skulle få tak i ei reim, så pluttselig stoppet bare motoren, ingen fjusking eller noe var akkurat så tenninga vart skrudd rett av.. setter stor pris på om det er noen her inne så kan hjelpe meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2008 Høres jo ut som bilen har kutta ut pga lav volt på batteriet..... S2 sedan med 3B motor? ombygd 80 du kjører eller?.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 9, 2008 Ja, det kan stemme bra prøvde å starte den med startkabler men det gikk heller ikke og motoren gikk rundt som bare det, men ingen gnist. har ikke sjekka pluggene. men er det ikke rart hvis ingen av dem er gnist på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 9, 2008 Det er jo 2 ting som trengs for å få motoren til å tenne, og det er bensin og gnist. Hør om bensinpumpa går når du drar på starteren. Er best du får en kompis til å ligge ved siden av pumpa mens du drar på starteren siden det kan være litt vanskelig å høre den fra førersetet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2008 Kan jo vær coilen din som har dødd etter dette utfallet med dynamoreima.Men en kompis av meg kjørte lenge uten reim en gang. ingenting skjedde da. Prøv ivertfall å bytt coil. 7A,3B og NG har samme coil vet jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2008 bilen får bensin vet jeg. har målt ledningene fram til coil å det er liv. men den stopper fra coil å ut til pluggene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 9, 2008 bilen får bensin vet jeg. har målt ledningene fram til coil å det er liv. men den stopper fra coil å ut til pluggene Drev på fordeler som er ødelagt? Løsne fordelerlokk og kjør motor på starter mens en kompis ser om rotoren går rundt. Drevet på fordeleren er originalt av et materiale som blir sprøytt med åra. Ny(ere) fordelere har metalldrev. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 9, 2008 Kan være hallgiver også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 10, 2008 Kan være hallgiver også Må nesten ha bilen opp i luften for å sjekke denne føleren. den står vell nede ved svinghjulet? fordeleren ser jeg heller ikke fra motor rom, er jo så trangt under panseret. skjønner ikke hvorfor di har klint alle 5cyl motorene helt til h/s i motor rommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 10, 2008 Må nesten ha bilen opp i luften for å sjekke denne føleren. den står vell nede ved svinghjulet?fordeleren ser jeg heller ikke fra motor rom, er jo så trangt under panseret. skjønner ikke hvorfor di har klint alle 5cyl motorene helt til h/s i motor rommet. Hallgiveren sitter i fordeleren. Og hvis du har en 3B sitter fordeleren under innsuget på venstre siden av motoren bak ved torpedo veggen . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 10, 2008 Hallgiveren sitter i fordeleren. Og hvis du har en 3B sitter fordeleren under innsuget på venstre siden av motoren bak ved torpedo veggen . ok, har bare prøvd å følt pluggledningene, men di forsvinner jo i bakkant av motoren. siden min er ombygget har jeg batteriet foran i motor rommet enda, som gjør at det blir enda trangere å komme til diverse.. men skal sjekke denne føleren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 10, 2008 Har funnet ut noe nytt.. bilen får ikke bensin. bensinpumpa er dø å null gnist fra coil. har byttet coil, teningsmodul, rele, å sett på fordeleren å føleren. men ingen ting er feil.. nå står diagnoseverktøyet på bilen, så for se om di finner noe feil.. har rett å slett ikke peiling lengere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 10, 2008 Nesten garantert hallgiver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 10, 2008 Simmering på fordeler var gåen, var fult av olje i fordeleren å i fordelerlokket. så var ikke rart det ikke ble gnist.. noen som har en ca pris på ny fordeler til denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...