#1 Skrevet Mars 9, 2008 Hei. Lurte på om det var noen som hadde noen forslag til hva som kan være feil på girkassen på audien. Bil: 2004 mod 1,9 tdi (130hk)quattro 6trinns kasse. Har akkurat byttet girolje på den og no når bilen er kald er det nesten umulig å få den i 2 gir. også problemer å få den i 1 gir igjen når den er i fart. Men når jeg stopper helt opp er den helt fin ved å føre den i alle gir. Dette problemet har ikke vært før vi byttet girolje. Men den er akkurat som ny når den er varm. (5 min med kjøring) Men har merket en gang tidligere att den var veldig vanskelig å få ut av gir når det var 8 minus grader. (før oljebytte) Det står på kvitteringen at de har brukt shell getribeoel 75W/90.. Så jeg lurer på om oljen er rett og slett for tykk for denne kassen? Har også vært inne med den igjen til de som byttet olje,men de fant ingen feil.. takker for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2008 Kan jo være dem har fylt en halvsyntetisk olje på? Oljen må være helsyntetisk på disse girkassene, ellers blir den trøblete å få i gir når den er kald. Originalt er den fylt med Castrol taf-x 75w-90 som er helsyntetisk. Har selv bytta olje på 02 passaten min, den var vanskelig å få i gir før oljebytte, men ble bra etterpå med Mobil 1 olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2008 Tenkte egentlig på det samme selv, da jeg har lest en del ang giroljer på forumet. Men hadde jo et lite problem med å få den ut av gir når det var minus grader og.(før gilrolje bytte) Men hadde bilen ute hos Børge Olsen i går og han mente det var klutchen som var gåen. så den skal byttes på fredag. Har fått pris på 9500kr tror ikke det er så ille.. Håper att det blir i orden då 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...