Får opp "ugyldig" oljevarsel. (1,8T)

Anbefalte innlegg

Under kjøring med min 99 A3 1,8T (AGU) så kommer det av og til opp varsling at det er noe galt med oljetrykket/nivået!

Jeg har ettermontert AutoGauge oljetrykksmåler, og den viser at alt er som normalt!

Når jeg bøyer meg ned, og drar i "spaken" til panserlåsen/åpneren, og venter 2-3sek, så forsvinner varsellampen.

Da er det bare og gå ut, lukke panseret, så kan man kjøre 1 dag, 2dager, 3 dager, 1 uke, 2 uker før varslingen kommer igjen!

hva er problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville kanskje fulgt ledningen fra måleren i blokka eller hvor nå den er jeg da, og sett som det var dårlig kontakt ett sted, at pluggen sitter der den skal, og det ikke er for mye møkk og skit der. Event rense litt.

Virker jo som det er en type "intermittent" feil dette her. Kan jo kanskje også hende at oljetrykk-sensoren er gåen. Jeg har på en 2.0E byttet en sånn som var lekk, så de kan tydligvis gå i stykker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.